Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ironi i det skrevne ord

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-13, 13:17   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ironi i det skrevne ord

Jeg er ikke alltid så god på å skjønne ironi når det er skrevet. Særlig hvis jeg ikke har hørt den som skriver snakke før. Men i hvor stor grad kan det forventes at folk skal skjønne at noe er ironisk skrevet.

Ta utgangspunkt i denne: Are Kalvø kommenterer flytting av tentamen pga. Justin Bieber

Flere av de som har kommentert under ser ut til å tro at Are Kalvø synes det er feil at tentamen ble flyttet. Jeg kan ikke forstå hvordan de kan tro det, men jeg har sett en god del av Are Kalvø på tv og hører stemmen hans når jeg leser teksten.

Jeg synes ofte jeg ser det samme når jeg leser ironiske tekster. At folk har kommentert og at de helt tydelig ikke har fått med seg at forfatteren mener det stikk motsatte av det de har oppfattet.

Synes du at "folk" burde forstå ironi i større grad enn de gjør?

Burde "man" være forsiktig med bruk av ironi når det så lett kan oppfattes feil?

Hipp hurra, forresten for et kommetarfelt uten personsjikane eller rasistiske uttrykk. (Og dette er IKKE ironisk.)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:20.