Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Pynt til kake for melke- og glutenallergiker

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-04-13, 09:13   #1
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Pynt til kake for melke- og glutenallergiker

Jeg får besøk av ei nabo og hennes sønn i morgen. Hun skal ha med pølser og jeg skal lage pommes frittes. Men så ville jeg ha noe godt etterpå og har en allergivennlig sjokoladekake (som jeg vet de kan ha) i fryseren.
Men den er litt kjedelig bare i seg selv, så jeg lurte på hva jeg kunne pynte med? Jeg vet det går med seigmenn, men det er ALLTID det han får og jeg har så lyst å pynte med noe annet.

Har dere forslag og gode idéer?

Gammel 18-04-13, 10:03   #2
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Pynt til kake for melke- og glutenallergiker

Det er vel ikke melk og gluten i kakestrøssel? Kokos farget med konditorfarge.

Gammel 18-04-13, 10:13   #3
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det meste av kakepynt er laga på rismel, så det går fint. Det same med konditorfarge/ cacas. Kva med å pynte med bilar (altså godteriet, ikkje verkelege bilar) i staden for seigmenn?

Gammel 18-04-13, 10:30   #4
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Det er laktose i en del av de "kulene", men ikke i dinosaurstrøssel. :bidrar:

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 10:41   #5
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Luftslottet, her.

Det er laktose i en del av de "kulene", men ikke i dinosaurstrøssel. :bidrar:

De fleste typer strøssel som inneholder hvitt, inneholder gluten. Jeg var på Panduro og leste nøye på all strøselen der siden vi skulle få besøk av ei jente med cøliaki. Bortsett fra en del av strøsselen der, var resten av kakepynten fri for gluten i allefall. Både sukkerpasta og candymelt var glutenfri. Sjekket ikke med tanke på laktose da. Det er også verdt å merke seg at det meste av sjokolade inneholder spor av gluten, jeg synes det er enklest å lage sjokoladesmørkrem med ren kakao.

Gammel 18-04-13, 10:51   #6
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan kanskje pynte med Non Stop, de originale med mørk sjokolade. De er i hvert fall OK for melkeallergikere. Når du sjekker for ting som glutenallergiere kan reagere på så er visst malt en "skjult" kilde som vi som ikke er vant til å ta sånne hensyn i det daglige kan gå i baret på.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 11:16   #7
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Eg pleier å droppe alt som kan innehalda spor av...... (putt inn det som passer), så er eg sikker. Særleg siden me omgås ein liten tass med hyperallergi mot egg og nøtter.

Gammel 18-04-13, 14:11   #8
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Du kan kanskje pynte med Non Stop, de originale med mørk sjokolade. De er i hvert fall OK for melkeallergikere. Når du sjekker for ting som glutenallergiere kan reagere på så er visst malt en "skjult" kilde som vi som ikke er vant til å ta sånne hensyn i det daglige kan gå i baret på.

Selv 70% kokesjokolade inneholder spor av gluten, og den lille jenta jeg kjenner med cøliaki, blir syk av selv så små mengder, så nonstop er ikke trygt å satse på.

Gammel 18-04-13, 14:13   #9
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Flubby, her.

Selv 70% kokesjokolade inneholder spor av gluten, og den lille jenta jeg kjenner med cøliaki, blir syk av selv så små mengder, så nonstop er ikke trygt å satse på.

Nei, han tåler ikke nonstop så det utgår.
Men kansje biler ja...ingenting farlig i de altså?

Gammel 18-04-13, 15:17   #10
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Synes jeg har sett at det er melk i de også nå.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:44.