Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Din aller beste 17. mai-kake?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-13, 15:36   #1
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Din aller beste 17. mai-kake?

Har nettopp hatt konfirmasjon med masse kaker og er egentlig lei, men om drøye 14 dager er det jo 17.mai og jeg har invitert til selskap her hjemme. Må vel ha minst 4 kaker + kransekake + is, vi blir 16 som skal ha lapskaus først og kaker etterpå.
Trenger iitt inspirasjon, gjerne nye tips, hvilke kaker skal du servere den 17.?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 15:39   #2
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din aller beste beste 17.mai-kake?

Vi aner ikke hva vi skal den dagen enda. Men jeg syns lukket valnøtt hører med den dagen.

Ellers er pavlova en lett og nydelig kake da.

Gammel 01-05-13, 15:42   #3
Syrinx
koko

Syrinx sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Blogginnlegg: 53
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Nasjonalkaka Kvæfjordkake.

Gammel 01-05-13, 15:42   #4
Blåbær
Tankefull

Blåbær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Pavlova, iskake, ostekake og bløtkake!

Gammel 01-05-13, 15:59   #5
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Vi liker aller best Pavlova med vaniljekesam og frukt, snickerskake, den med krem, og bløtkake/marsipankake med bringebær og banan (men det ble visst dømt nord og ned herinne. )
Svigermor lager også alltid verdens beste.

Gammel 01-05-13, 16:17   #6
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kvæfjordskake med jordbær inni i tillegg til kremen er veldig godt

Gammel 01-05-13, 16:24   #7
Hannamoren
Bør lage seg en tittel selv

Hannamoren sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smartHannamoren imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Pavlova er en gjenganger her.

Hannamoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 16:25   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Har nettopp hatt konfirmasjon med masse kaker og er egentlig lei, men om drøye 14 dager er det jo 17.mai og jeg har invitert til selskap her hjemme. Må vel ha minst 4 kaker + kransekake + is, vi blir 16 som skal ha lapskaus først og kaker etterpå.
Trenger iitt inspirasjon, gjerne nye tips, hvilke kaker skal du servere den 17.?

Minst fire kaker pluss kransekake og is? Etter lapskaus? Til 16 folk?

Jeg pleier ikke å ha selskap 17. mai, men har ca to kaker pluss evt is i en vanlig familiebursdag, og der er vi rundt 16. Og jeg serverer ikke middag engang. Og vi spiser mye kake!

For å svare på spm: Jeg synes Pavlova er godt en slik dag, den er frisk og lett og vårlig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 16:37   #9
Rose

Rose sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Jeg syns marengskake med krem og banan er godt. Og med revet sjokolade oppå.

Gammel 01-05-13, 16:45   #10
Moia
Feil planet

Moia sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
Moia er litt kulMoia er litt kul
Standard

Oreokake? Enkel å lage - og best om den lages dagen før uansett.
http://ingvildtelle.com/?page_id=1064

Gammel 01-05-13, 17:15   #11
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Pavlova med vaniljekrem blandet med vanlig krem og friske bær.
Suksessterte.
Bløtkake/marsipankake.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-05-13, 17:35   #12
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Vi har alltid marsipankake med banan, ananas og friske jordbær.
I år blir det i tillegg en sjokoladekake. For gutta liker best det. + is selvsagt.

Vi har alltid smørbrød/kodtbord etter barnetoget, og det er BARE oss fire + min mams som er her.
Så har vi kake litt utpå ettermiddagen og middag til kvelden.

Gammel 01-05-13, 17:36   #13
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg må alltid lage (melkefri) bløtkake hver 17. mai, ellers får jeg ei sur datter i hus. Hun elsker bløtkakene mine, og bløtkake liksom skriker jo nasjonaldag da. Vurderer å ta marsipan rundt i år, får se.
Kransekake laget jeg i fjor, lager det kanskje i år også. Til middag blir det hjemmelaget lasagne med varme baguetter, hvitløksdressing og god salat til.

Gammel 01-05-13, 17:47   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Pleier dere å ha festmat hele dagen? Jeg er oppvokst med festligheter til langt utpå kvelden. Men etter barnetog og arrangementer spiser vi lunsj og kaker hos mine foreldre, og deretter folketog, så er alt ferdig rundt 18. Da er vi kaputt og tar som regel kvelden.

Gammel 01-05-13, 17:48   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi spiser en god frokost, så drar vi ned for å se på barnetoget og delta litt i lekene på skolen her nede. Etterpå drar vi hjem for å spise middag, og så drar vi til byen for å se på russetoget. Ungene samler på russekort og MÅ ha med seg toget.

Gammel 01-05-13, 17:49   #16
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Men russetoget begynner jo 13.15?

Gammel 01-05-13, 17:51   #17
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Standard

Åh, begynner det så tidlig? Vi har ikke fått det med oss de to siste årene, i fjor var det pga. ELENDIG vær, vi orket ikke. Hmm, det var godt du sa det nå, da må jeg forandre planene litt.
Kan vi håpe på litt bedre vær i år, mon tro?

Gammel 01-05-13, 17:57   #18
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Hehe, ja været i fjor var forjævlig, hvis jeg kan bruke et sånt ord her. Vi reiste på hytta rett etter barnetoget. Neste år har vi også korpsspillende gutt. Jeg gleder meg!

Gammel 01-05-13, 18:34   #19
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Aner ikke rett og slett. Barna blir nok glade om de får sjokoladekake eller vaniljekake. De liker ikke bløtkake, men det er nå min favoritt. Får se hva det blir til og hva vi gjør.

Gammel 01-05-13, 18:35   #20
Taien
lettere utlada

Taien sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Ja i fjor var det grusomt. Vi pleier alltid å se folketoget, men i fjor var første gang vi skippet det!
Håper på å få se det i år da.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:37.