|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Curlingkone
|
![]() Kraftig vindusvaskemiddel?Vi har en vi vinterhage som selvfølgelig har store vinduer.
![]() |
#6 |
Leser
|
![]() Sv: Kraftig vindusvaskemiddel?Så vidt jeg vet vil syre fjerne kalkbelegg. Sitron og eddik er jo en grei plass å starte hvis du vil prøve.
![]() |
#7 |
Tåler regn
|
![]() Sv: Kraftig vindusvaskemiddel?Det aller aller aller beste middelet jeg har brukt på vinduer er å blande vann, salmiakk og en liten dråpe zalo. Og jeg har prøvd MYE før jeg fikk denne oppskriften av en vindusvasker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kraftig vindusvaskemiddel?Dersom det er kalk som har satt seg på vinduene kan du fjerne det med eddik. Jeg vet ikke hvor mye du bør blande det ut. Det er sikkert mulig å google noen danske sider, de har mye kalk i vannet. De driver derfor mye med kalkfjerning der.
Dette bruker jeg også og det fungerer veldig bra. En kork zalo og en kork salmiakk.
![]() |
#9 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kraftig vindusvaskemiddel?Jeg synes god gammeldags nylonvask funker supert.
![]() |
#10 |
WF: Isbjorn
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kraftig vindusvaskemiddel?Gni med tannkrem.
![]() |
#11 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Kraftig vindusvaskemiddel?
Jupp, dette funker. Ellers mot kalkbelegg kan jeg anbefale sitrusrens, kjøpes hos byggvarehandlere tror jeg.
![]() |
#12 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kraftig vindusvaskemiddel?
Dette er det mest effektive middelet jeg noen sinne har brukt, det gjelder all vasking. Men jeg kliner til med salmiakk til det river i nesa og topper det med en dæsj zalo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Nybegynner
Medlem siden: Jun 2013
![]() |
![]() Sv: Kraftig vindusvaskemiddel?Var noe seigt belegg på utsiden av vinduene i huset vi nylig kjøpte. Tipper det var noe "organisk", seig sevje eller ett eller annet fra hagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|