|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
Se resultatene: Ville du kjøpt hus/bygget ut etter behov familien vil ha de neste 10-12 årene? | |||
Ja - du har rett! ![]() |
![]() ![]() ![]() ![]() |
121 | 90,30% |
Nei - mannen din har rett! ![]() |
4 | 2,99% |
Noe annet og mer nyansert (som utdypes i tråden ![]() |
9 | 6,72% |
Deltakere: 134. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
By the Sea
|
![]() Bygge ut etter barnas behov?Vi har hatt noen løse utbyggingsplaner de siste årene. De dreier seg stort sett rundt planer for hvordan vi kan få et par soverom og et kontor ekstra + varierende andre planer. Her i stad satte mannen meg ut ved å hevde at det er dumt å bygge ut etter barnas behov (større soverom + oppholdsrom) når de tross alt skal flytte hjemmefra om henholdsvis åtte og 11 år!
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Jeg er veldig enig med deg, og tenker at når ungene flytter hjemmefra, vil jeg enten selge huset og kjøpe en leilighet, eller ha goooood plass til barnebarn.
![]() |
![]() |
#3 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Det er vanskelig å ikke være enig med deg.
![]() |
#4 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Enig med dere. Elleve år er lang tid, og jeg ser ikke problemet med å evt flytte etter den tid hvis huset skulle bli for stort.
![]() |
#5 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Det kommer an på, spør du meg. På mye. På hva dere har nå, om det KAN funke eller om det er helt umulig, hva kostnaden blir, om dere må flytte hvis ikke, ja, det kommer an på mye. Jeg ser mannen din sitt argument veldig godt. Men ditt også. Og jeg tenker som sagt at det kommer an på veldig mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
By the Sea
|
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?
Det er overkommerlige kostnader, og bygge ut skal vi uansett - det er bare et sprøsmål om hvordan og hvor mye det skal bygges ut.
![]() |
#7 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Jeg tenker at dersom det er et hus man vil ha også i mange år etter at barna har flyttet ut, så er det i hvert fall lurt å tenke fleksibilitet i forhold til bruk av rommene også etterpå.
![]() |
#8 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Jeg er ikke sikker på om oppholdsrom for tenåringer er bare barnas behov, altså.
![]() |
#9 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Vi har valgt å ikke bygge ut, selv om vi bor utrolig trangt. Hadde vi gjort det hadde økonomien blitt mye strammere og gått på bekostning av fritidsaktiviteter og ferie. Vi her 6stk i bittelite hus og med ett bad/do. Det er til tider slitsomt, men alt går.
![]() |
#10 |
Absolute Beginner
|
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Vi skal snart flytte inn i et dobbelt så stort hus, nettopp med tanke på barna, plass til overnatting, venner på besøk osv. Men jeg er litt slik at jeg lager meg gode argumenter uansett. Før syntes jeg det var bra at vi hadde relativt lite gjeld, og jeg har for eksempel med glede "gitt bort" stua da vi har hatt et knippe småjenter på filmkveld og overnatting, så koste jeg meg på soverommet med bok og sjokolade. (En faktor her var også at jeg var lei av at mannen var litt misfornøyd med lite plass hele tiden, og det gnager jo da partneren går i flere år og ikke helt trives.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Jeg har aldri hatt noe langsiktig plan for bolig. Nå flytter vi fordi ungene trenger mer plass. Når ungene flytter ut, så flytter vi til en bolig som tilfredsstiller de krav vi får da.
![]() |
![]() |
#12 |
By the Sea
|
De har hvert sitt rom nå - men vi øsnker å gjøre det ene rommet om til bad, dermed trengs et rom til, jeg jobber såpass mye hjemme at jeg trenger kontor, og i tillegg hadde det vært fint med et oppholdsrom for barna + venner, og det regner jeg med vil bli bare mer aktuelt jo eldre de blir.
![]() |
#13 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Jeg er enig med deg. Den ekstra plassen får dere sikkert bruk for etter at ungene har flyttet også. De kommer hjem innimellom og før dere aner det har dere barnebarn og svigerbarn som fyller huset i ferier og til jul og sånn. Har man mulighet til det økonomisk så bygg ut. Absolutt.
![]() |
#14 |
By the Sea
|
Ja, ikke sant? Og da kan jeg jo få et eget gaveinnpakningsrom som jeg så på et "rikinger i Amerika"-program en gang.
![]() |
#15 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Hva om dere bygger ut på en måte som gjør at det med enkle midler kan stenges igjennom dele av til en liten utleiedel om det skulle bli aktuelt når ungene flytter? Det vil jo være med på å øke verdien på boligen enda et hakk. Slik at det nye badet kan være med på en del med stue en eller to soverom og få inn et kjøkken i stuedelen?
![]() |
#16 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Du har rett, og når de har flyttet ut, så kommer de hjem til jul, påske og sommerferien, etterhvert med kjæreste/samboer/ektefelle og barn som kommer til. Da trenger du gjesterom. Dersom de flytter så langt at de ikke bor innen "søndagsbesøk-avstand" da, så tilfelle kan du regne med å være utstrakt barnevakt for barnebarna i stedet, og trenger uansett gjesterom.
![]() |
#17 |
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Hadde det vært slik som mannen din sier kunne vel alle bare bodd på to rom og kjøkken, man trenger jo ikke mer når ungene flytter ut. Klart man bygger ut etter behov når behovet er der.
![]() |
#18 |
stressmonster
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: Bygge ut etter barnas behov?Jeg syns at du har rett, men det er greit å tenke litt fremover også. F.eks. Så vil man ha bana nær når de er små, men når de blir eldre så vil man gjerne ha dem i andre enden av huset og kanskje ha mulighet til at de kan være i en loftsstue eller annet sted der man kan lukke døren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Mar 2008
Nettopp!
![]() |
|
|