Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Jeg ønsker meg lasketrøye

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-13, 13:49   #1
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ønsker meg lasketrøye

Se på denne, er den ikke flott?

Gammel 05-05-13, 15:27   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 358
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Jeg ønsker meg lasketrøye

Den er praktfull og jeg skal ha en slik, men i ensfarget, brun -tror jeg. Det er virkelig den fineste bunaden.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 18:55   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Også er den jo i ull, og man kan ha ulltrøye under og slippe hele strykingen og frysingen.

Gammel 05-05-13, 21:22   #4
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Fin jakke! Hvilken bunad er dette?

Konfirmasjonsbunaden min hadde jakke, og gedigen sløyfe (virkelig gedigen!), men den var fra oldemor og hun var str 34/36 så den har jeg ikke brukt på 20 år.

Gammel 05-05-13, 21:22   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Det er ikke dumt med rødt heller:

Gammel 05-05-13, 22:31   #6
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

Så flott den var.
Men når jeg leser overskriften så blir den til slasketrøye.

Gammel 05-05-13, 22:52   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er dette tilbehør til en bunad, eller en egen drakt?

Jeg ser at vinterbunadene har blitt skikkelig trendy de siste årene, og det har dukket opp drakter jeg knapt visste fantes i min region. Jeg vet ikke om det er bare et motefenomen eller om det er husfliden som har vært lure og skjønt at det er mye flere bunadskroner å hente ut av folk i dette søkkrike landet enn den ene, stakkars konfirmasjonsbunaden.

Gammel 05-05-13, 23:01   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fin på de som kler det, tror jeg! Selv er jeg redd jeg ville sett ut som Mary i Stolthet og fordom i et sånt antrekk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 23:17   #9
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Bilde, Hyacint?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 23:41   #10
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Bilde, Hyacint?

Haha, nei, jeg ser bare BBC-serien for meg i hodet mitt.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-13, 23:53   #11
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lasketrøye er kjempefint.

Gammel 06-05-13, 00:23   #12
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Mamma har lasketrøye til sin ( vår ) bunad. Kjempefin, men drepen for bunadsskjorta. Den ser ikkje ut etterpå, når ho har hatt trøya på.

Gammel 06-05-13, 00:26   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skal man ikke ha på enten skjorte og liv eller lasketrøye? Ingen nystrøket skjorte kan vel overleve en slik trøye?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Gammel 06-05-13, 00:29   #14
Hjertensfryd
Unik

Hjertensfryd sin avatar

Hvor: Casa Del Troll
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Her blir den brukt over skjorta på kalde dagar. Det blir for varmt å ha den på inne.

Gammel 06-05-13, 08:39   #15
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Her blir den brukt over skjorta på kalde dagar. Det blir for varmt å ha den på inne.

Jeg har cape, jeg. Er dette et alternativ til capen? HAr aldri hørt om lasketrøye, jeg men er heller ikke så veldig inn i bunadsverdenen..

Gammel 06-05-13, 08:54   #16
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Er dette tilbehør til en bunad, eller en egen drakt?

Det er ekte og tradisjonelt tilbehør. I fjellregionen der jeg kommer fra er det jo meget logisk at man hadde tykke ulljakker.

Opprinnelig lagt inn av Hjertensfryd, her.

Mamma har lasketrøye til sin ( vår ) bunad. Kjempefin, men drepen for bunadsskjorta. Den ser ikkje ut etterpå, når ho har hatt trøya på.

Man velger mellom bunadskjorte eller lasketrøye der jeg kommer fra. Lasketrøye er i stedet for vest og skjorte. De trange ermene er ikke forenlig med stivet lin.

Jeg ser for meg å kunne være varm på 17,. mai og ikke måtte stresse med stryking.

Gammel 06-05-13, 08:55   #17
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Jeg har cape, jeg. Er dette et alternativ til capen? HAr aldri hørt om lasketrøye, jeg men er heller ikke så veldig inn i bunadsverdenen..

Jeg har cape til Hedmarksbunaden.

Gammel 06-05-13, 09:14   #18
Selma
blid

Selma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Det er ikke dumt med rødt heller:

Dette er vel Nord-Østerdalsbunaden? Den var veldig fin med trøye til

Rørosdrakten har vel ikke skjorte i det hele tatt - kun trøye. Klimaet har nok hatt betydning for drakt-tradisjonen der ja.

Gammel 06-05-13, 09:17   #19
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Jeg lurer litt på hva man gjør når man går innendørs jeg? Hvis man ikke har skjorte under jakken... Blir det ikke for varmt med jakke inne? Evt for kaldt med bare jakke uten hvis man ikke har noe ekstra under?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-05-13, 09:19   #20
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Standard

De var nydelige, Selma!
Jeg får min etterlengtede Sør-Østerdalsbunad i løpet av året og gleder meg veldig! jeg synes den bunaden er så fin fordi du kan velge stoffkombinasjner og farger selv - man kan få en helt unik bunad. Jeg skal også ha lasketørye, og tenker at den skal jeg brue istedet for skjorte og liv - for eksempel en kald 17. mai og sånn. Denne varianten er det jeg har lyst på.

Jeg skal ha samme stakk og forkle som denne modellen har.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:43.