|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
Se resultatene: Drikker du alkohol på dagtid på 17 mai? | |||
Nei |
![]() ![]() ![]() ![]() |
137 | 75,69% |
Ja, et glass |
20 | 11,05% |
Ja, flere enheter alkohol i løpet av dagen |
24 | 13,26% |
Deltakere: 181. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Drikker dere alkohol på 17. mai?Jeg kommer jo fra det pietistiske Vestlandet og har aldri hatt alkohol som en naturlig del av feiringen. (Bortsett fra når jeg var i ungdommen og karret meg hjem fra fest på morgenen 17 mai.) |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Champagnefrokoster var pre barn. Nå er det tog på morgenen, lunsj/kaffe/kaker etterpå som regel, kanskje en tur på skolen, mer kaffe/brus, borgertog og middag senere. Da kan det gjerne vanke vin til maten, lunsjen også egentlig, og griller man ute i fint vær så er det for oss naturlig med kanskje en øl eller to eller vin. Men aldri noe fyll eller fest. Synes alternativene kunne ha med et valg for Av og til eller Når det passer sånn.
![]() |
#3 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Jeg har aldri tenkt på å drikke 17. mai og har ikke opplevd at det har vært vanlig blant venner heller. Jeg drikker ikke sammen med barna uansett dag, forlvrig.
![]() |
#4 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Jeg svarte nei, men det gjelder kun feiringen med barn. Når de små er vel i seng og eldste foran tv eller ps nede, tror jeg sannelig vi kommer til å skåle for dagen i noen bobler, for denne 17.maien er den siste vi er med å arrangere festligheter i regi av skolen. :tredjeklasseforeldre for siste gang:
Sist redigert av nolo : 11-05-13 kl 20:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Nei, og jeg har ikke inntrykk av at det er vanlig her. Etter russetiden.
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Nei. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Det kommer helt an på opplegget den dagen. Jeg ville også svart av og til når det passer sånn. Noen ganger har vi vært invitert på lunsj/grilling med venner etter barnetog og skolearrangement, da er det gjerne litt vin og champagne i svært siviliserte former. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Champagne før lunsj tiltaler meg ikke, men til middagen på ettermiddagen sier jeg ja takk.
![]() |
#9 |
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Drikker verken mer eller mindre alkohol på 17 mai enn på andre dager. Vi feirer ikke dagen noe særlig, kanskje vi inviterer barn og barnebarn til en lunsj hvis vi er hjemme, men ingenting utover det. I år drar vi på hytta som er en absolutt flagg-, bunad- og korpsfri sone. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Av og til og når det passer. Jeg har vært på behersket champagnefrokost med barn et par ganger, og jeg tar meg nok typisk ofte et glass bubblis om kvelden.
![]() |
#11 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Kun hvis 17. mai er en fredag eller en lørdag og da på kveldstid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Tittel og tittel....
|
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Nei, jeg drikker ikke på 17.mai. Når jeg ikke engang drakk på 16-17. mai når jeg var russ så gidder jeg ikke starte nå.
![]() |
#13 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Vi har ingen tradisjon for det, men når kvelden er kommet og vi er ute av finstasen, skal du ikke se bort fra at jeg slenger beina på bordet og tar en øl.
![]() |
#14 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Ikke når jeg feirer med barna.
x x x Sist redigert av Carpe Diem : 11-05-13 kl 21:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
TittelTøs
|
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Jeg er ikke vant med å nyte alkohol på 17. mai. Men om dagen er på en fredag eller lørdag, så kan jeg være vill&gal å ta et glass øl på kvelden, etter at barna er i seng. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Textrovert
|
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?Jeg er oppvokst i en familie hvor det aldri ble drukket alkohol, ikke fordi foreldrene mine var avholdsmennesker, men fordi det rett og slett ikke var viktig for dem, tror jeg, så jeg er ikke vant med det. Jeg prøver å tenke på om jeg har drukket alkohol på 17. mai i de siste årene, men jeg er jaggu ikke sikker. Vi har brukt å spise middag med naboene, men jeg kan faktisk ikke huske om vi hatt alkohol til eller ikke.
![]() |
#18 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Drikker dere alkohol på 17 mai?
I slike diskusjoner snakker man jo typisk for seg selv og jeg er ganske brisen etter to glass cava.
![]() |
|
|