Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Det evige maset om bilseter stopper ikke

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-05-13, 10:46   #1
Grøten
Ser fremover!

Grøten sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Det evige maset om bilseter stopper ikke

Så kom dagen jeg har fryktet, prinsessen på nettopp fylte tre år, veier 18 kg. Da lett kledd, etter vanlig frokost. Stor jente.

Vi har i dag et Acta Graco Duo Logic 2 sete. Vi er super fornøyde med det, men det har en max vekt på 18 kg.
Jeg har vært i kontakt med Tryggtrafikk som sier klart og tydelig at vektgrensen skal følges. Så selv om hun har et hav av plass og sitter godt, er hun altså for tung.

Nå er jeg VELDIG i tvil på hva jeg skal velge. Vi har ikke sånn kjempe stor bil, Volvo V50 2011 modell. Mellombror sitter på bilstol med rygg, eldste på 11 år har nettopp sluttet med sete, da kravene er "innfridd."

Jeg vet det er best med bakovervendt og hun trives greit med det. Skal ta ungen og bilen med til butikk og prøve litt, men tar gjerne i mot tips/råd. Hva ville der valgt?

Har et par favoritter da, et forover og et bakover.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg af_2048_4500.jpg (182,3 KB, 6 visninger)
Filtype: jpg Sete.jpg (23,0 KB, 7 visninger)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:51.