|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Unik
|
Blomsterkasse med hengande planterEg har lyst til å henge opp ein blomsterkasse, i andre etasje på huset vårt. Den vil henga solrikt til, med sol frå tidlig morgon til 4-5 om ettermiddagen. Eg ville gjerne hatt ein plante som blei litt stor og fin. Ikkje berre ein som har ein liten stengel som henger nedover.
|
|
|
#2 |
|
blid
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blomsterkasse med hengande planterHva med surfina? Finnes i ulike roa- og lillatoner, rødt og hvitt
|
|
|
#3 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Blomsterkasse med hengande planterHengelobelia, fåes i rosa, hvit og blå. Men blir ikke pene om de tørker ut. Da er surfina/million bells lettere å ha med å gjøre, men de må knipes jevnlig for å holdes frodig da.
|
|
|
|
#5 |
|
Unik
|
Sv: Blomsterkasse med hengande planterHmm, dei må tåle å bli tørre. Av ymse årsakar. Men dei som eg fann, var liksom så bustete ( i mangel av eit betre ord. ) Eg vil ha dei hengande nedover som ei elv. Verbena som Selma hadde bilete av, var litt meir slik som eg såg for meg i hovudet mitt.
|
|
|
#6 |
|
⭐️⭐️⭐️
|
Sv: Blomsterkasse med hengande planterDersom du kjøper en selvvanningskasse kan du drøye vanningene noe da. (Og blir sommeren som i fjor sørger værgudene for mer enn nok vann.
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Blomsterkasse med hengande planterBåde Pelargonia og Petunia tåler et tøft balkongliv. Men jeg tror du må være flink til å knipse av visne blomster for å få planten stor.
|
|
|
#8 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Blomsterkasse med hengande planterKanskje du kan bruke fuktgele oppi jorda? Det tenker jeg å bruke i blomsterkassene mine. Tenkte jeg skulle høre med andres erfaringer først da.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Blomsterkasse med hengande planterJeg har gjort et forsøk med blodbeger i år, men jeg aner ikke hvordan det blir enda da, det kan jeg antakelig fortelle mer om om noen mnd...
|
![]() |
|
|