|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
En som trener
|
![]() 17. mai-toget i OsloHvordan kan man finne ut sånn ca når skolen man tilhører ankommer rådhusplassen? Greit å slippe å stå i timesvis og vente på å få sett et glimt av barnet. Noen som har forslag til et lurt sted å stå? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Det ordner seg alltid
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai-toget i OsloDe pleier å opplyse det via skolen, men mulig det står noe om det her (se link under)? Vår skole skal gå som en av de 10 første og skal plukkes opp på Rådhusplassen cirka 1030. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
![]() Sv: 17. mai-toget i OsloSå vidt jeg husker fra i fjor brukte de ca 30-45 minutter fra de gikk ut av festningsplassen til de var i mål. Det gikk fortere enn jeg trodde. Jeg ser på hvilket nr de er i rekken, den totale lengden og tiden på toget samt siste nylige opmøtetidspunkt på Festningsplassen og regner det ut derifra. Om du skriver ut rekkefølgen på skolene kan du henge litt i nærheten av Karl Johan og sjekke innimellom hvor i løypa de ligger an. På vårt infobruk står det cirkatid for når de er på Rådhusplassen og den har stemt godt.
![]() |
#4 |
Prettiest mess ever seen
|
![]() Sv: 17. mai-toget i OsloVi gjør som i fjor; dropper av poden, tar en kjapp kaffe, stiller oss opp langs løypa før Karl Johan, står til han er forbi og tusler så sakte ned til Rådhusplassen. Det går ganske kjapt når de først er i gang, det er før det som tar tid.
![]() |
#5 |
Det ordner seg alltid
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai-toget i Oslo
Ja det står cirka ankomst 1030 hos oss også. Jeg gikk selv i toget i fjor og fulgte derfor ikke helt med på tiden, men heller på barna jeg hadde med meg. Vi gikk da bare fra Stortorvet. Brukte nok en halv times tid da, tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
En som trener
|
![]() Sv: 17. mai-toget i OsloSkolen har ikke opplyst så mye mer enn at bussene kjører fra skolen kl 1015. Skolen er blant nr 70-80 i rekkefølgen, fra Prinsessens plass. Når ca bør vi planlegge å være i sentrum? Og hvor står vi? |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: 17. mai-toget i OsloJeg tror det enkleste er å feste en gps-sender på barnet og bare følge med på den.
![]() |
#8 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: 17. mai-toget i OsloVår går fra Festningsplassen, og det står på infoskrivet fra skolen at beregnet avmarsj er kl. 10.25, og beregnet ankomsttid på Rådhusplassen er 11.15-11.30.
![]() |
#9 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai-toget i OsloJeg aner ikke, siden jeg elegant har unngått sentrum de ti 17.-maiene jeg har bodd i byen. Men i år skal jeg visst til pers.
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg vil tippe at de går fra Prinsessens plass ca. kl. 11.45 med beregnet ankomst på Rådhusplassen kl. 12.30-ish. Men jeg har fasiten i morgen. Vi går noen skoler før din.
![]() |
#11 |
lider av tastleksi
|
Jeg har stått langs veien rett under stortingsbalkongen de siste årene, og syns det er helt kurant. Liker best å stå på skyggesiden jeg da, men flertallet pleier å stå på andre siden.
![]() |
#12 |
Glamorøs
|
Hvis du står i kongensgate får dere med dere toget gå ut fra festningsplassen. Ingen mennesker, masse korps som det fremdeles er futt i.
![]() |
#14 |
En som trener
|
Mener du starten av ruta? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
flisespikker
|
![]() Sv: 17. mai-toget i OsloPodens skole er nr. 90, og vi har fått beskjed om at de skal være ferdige omtrent 12:45.
![]() |
#16 |
En som trener
|
Perfekt, for det stemmer jo med Blånns estimat om at vår skole er framme kl 1230. Da satser jeg på å dra hjemmefra kl 11 og krysser fingre for at det holder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Teller ned
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai-toget i OsloSom Tallulah sier så er det supert å stå i Kongensgt., lite folk og god oversikt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Erfaren
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai-toget i OsloVi pleier å benke oss ved saga kino . På en kafe der . Når man har vinket til arvingen kan man bare gå ned å hent etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|