Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

17. mai-toget i Oslo

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-13, 17:47   #1
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

17. mai-toget i Oslo

Hvordan kan man finne ut sånn ca når skolen man tilhører ankommer rådhusplassen? Greit å slippe å stå i timesvis og vente på å få sett et glimt av barnet. Noen som har forslag til et lurt sted å stå?

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 17:52   #2
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: 17. mai-toget i Oslo

De pleier å opplyse det via skolen, men mulig det står noe om det her (se link under)? Vår skole skal gå som en av de 10 første og skal plukkes opp på Rådhusplassen cirka 1030.

http://www.utdanningsetaten.oslo.kommune.no/17mai/

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 17:53   #3
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så vidt jeg husker fra i fjor brukte de ca 30-45 minutter fra de gikk ut av festningsplassen til de var i mål. Det gikk fortere enn jeg trodde. Jeg ser på hvilket nr de er i rekken, den totale lengden og tiden på toget samt siste nylige opmøtetidspunkt på Festningsplassen og regner det ut derifra. Om du skriver ut rekkefølgen på skolene kan du henge litt i nærheten av Karl Johan og sjekke innimellom hvor i løypa de ligger an. På vårt infobruk står det cirkatid for når de er på Rådhusplassen og den har stemt godt.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 17:57   #4
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi gjør som i fjor; dropper av poden, tar en kjapp kaffe, stiller oss opp langs løypa før Karl Johan, står til han er forbi og tusler så sakte ned til Rådhusplassen. Det går ganske kjapt når de først er i gang, det er før det som tar tid.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 17:57   #5
Jenna
Det ordner seg alltid

Jenna sin avatar

Jenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smartJenna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Så vidt jeg husker fra i fjor brukte de ca 30-45 minutter fra de gikk ut av festningsplassen til de var i mål. Det gikk fortere enn jeg trodde. Jeg ser på hvilket nr de er i rekken, den totale lengden og tiden på toget samt siste nylige opmøtetidspunkt på Festningsplassen og regner det ut derifra. Om du skriver ut rekkefølgen på skolene kan du henge litt i nærheten av Karl Johan og sjekke innimellom hvor i løypa de ligger an. På vårt infobruk står det cirkatid for når de er på Rådhusplassen og den har stemt godt.

Ja det står cirka ankomst 1030 hos oss også. Jeg gikk selv i toget i fjor og fulgte derfor ikke helt med på tiden, men heller på barna jeg hadde med meg. Vi gikk da bare fra Stortorvet. Brukte nok en halv times tid da, tror jeg.

Jenna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 18:04   #6
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Skolen har ikke opplyst så mye mer enn at bussene kjører fra skolen kl 1015. Skolen er blant nr 70-80 i rekkefølgen, fra Prinsessens plass. Når ca bør vi planlegge å være i sentrum? Og hvor står vi?

Gammel 16-05-13, 18:13   #7
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg tror det enkleste er å feste en gps-sender på barnet og bare følge med på den.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 19:49   #8
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Vår går fra Festningsplassen, og det står på infoskrivet fra skolen at beregnet avmarsj er kl. 10.25, og beregnet ankomsttid på Rådhusplassen er 11.15-11.30.
40-55 minutter beregner de altså at toget tar fra Festningsplassen.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 20:02   #9
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg aner ikke, siden jeg elegant har unngått sentrum de ti 17.-maiene jeg har bodd i byen. Men i år skal jeg visst til pers.

Så bare et oppfølgingsspørsmål: Hvor er det minst verste stedet på løypa å stå med en treåring som gjerne vil se noe og en mamma som slett ikke kan løfte treåringen for tida? Jeg har tenkt sånn Egertorvet-ish, er det på jordet? (Ungen digger korps, kunne ikke brydd seg mindre om konger og slikt).

Gammel 16-05-13, 20:22   #10
Blånn
Bør lage seg en tittel selv

Blånn sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Storm, her.

Skolen har ikke opplyst så mye mer enn at bussene kjører fra skolen kl 1015. Skolen er blant nr 70-80 i rekkefølgen, fra Prinsessens plass. Når ca bør vi planlegge å være i sentrum? Og hvor står vi?

Jeg vil tippe at de går fra Prinsessens plass ca. kl. 11.45 med beregnet ankomst på Rådhusplassen kl. 12.30-ish. Men jeg har fasiten i morgen. Vi går noen skoler før din.

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 20:25   #11
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Jeg aner ikke, siden jeg elegant har unngått sentrum de ti 17.-maiene jeg har bodd i byen. Men i år skal jeg visst til pers.

Så bare et oppfølgingsspørsmål: Hvor er det minst verste stedet på løypa å stå med en treåring som gjerne vil se noe og en mamma som slett ikke kan løfte treåringen for tida? Jeg har tenkt sånn Egertorvet-ish, er det på jordet? (Ungen digger korps, kunne ikke brydd seg mindre om konger og slikt).

Jeg har stått langs veien rett under stortingsbalkongen de siste årene, og syns det er helt kurant. Liker best å stå på skyggesiden jeg da, men flertallet pleier å stå på andre siden.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 20:36   #12
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 640
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Hvis du står i kongensgate får dere med dere toget gå ut fra festningsplassen. Ingen mennesker, masse korps som det fremdeles er futt i.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 20:38   #13
apan
I mål

apan sin avatar

Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg anbefaler o7.maiplassen, utenfor Utenriksdepartementet. Mot slutten av ruta, men lett å gå til Rådhusplassen etterpå og greit med plass.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 20:53   #14
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Jeg vil tippe at de går fra Prinsessens plass ca. kl. 11.45 med beregnet ankomst på Rådhusplassen kl. 12.30-ish. Men jeg har fasiten i morgen. Vi går noen skoler før din.

Takk, da har jeg en ca-peiling.

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Hvis du står i kongensgate får dere med dere toget gå ut fra festningsplassen. Ingen mennesker, masse korps som det fremdeles er futt i.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg anbefaler o7.maiplassen, utenfor Utenriksdepartementet. Mot slutten av ruta, men lett å gå til Rådhusplassen etterpå og greit med plass.

Mener du starten av ruta?

Må kikke på kartet, skjønner jeg, vet ikke helt hvor i Kongens gate Tallulah mener, ei heller hvor Prinsessens plass er.

Gammel 16-05-13, 20:53   #15
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Podens skole er nr. 90, og vi har fått beskjed om at de skal være ferdige omtrent 12:45.

Gammel 16-05-13, 20:56   #16
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Podens skole er nr. 90, og vi har fått beskjed om at de skal være ferdige omtrent 12:45.

Perfekt, for det stemmer jo med Blånns estimat om at vår skole er framme kl 1230. Da satser jeg på å dra hjemmefra kl 11 og krysser fingre for at det holder.

Gammel 16-05-13, 20:59   #17
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Som Tallulah sier så er det supert å stå i Kongensgt., lite folk og god oversikt.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 21:09   #18
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Benzo, her.

Som Tallulah sier så er det supert å stå i Kongensgt., lite folk og god oversikt.

Hvor i Kongensgate?

Gammel 16-05-13, 21:59   #19
Ciela
Erfaren

Medlem siden: Feb 2008
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Vi pleier å benke oss ved saga kino . På en kafe der . Når man har vinket til arvingen kan man bare gå ned å hent etterpå.

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 22:17   #20
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: 17. mai-toget i Oslo

Vi er skole nr 55-60 og har avgang 10:45, beregnet ankomst 11:40.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:00.