Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Epletre som ikkje veks

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-05-13, 22:43   #1
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Epletre som ikkje veks

Me fekk eit epletre i gåve for 5 år siden, og planta det ganske raskt etterpå. Problemet er at det er omtrent lite tynt og pinglete som den dagen me fekk det. Det har kanskje vekse 15 cm på desse åra. Eg har aldri beskjært det eller noko slikt. Kaninene til naboen har gnagd litt på det ganske langt nede, så der er det eit gamalt sår. Og så er ei grein knekt av fordi ei lita frøken rett og slett fekk lyst.

Kva kan eg gjer med mitt stakkars epletre? Det står i eit hjørne av plenen. Eg aner ikkje kva type det er, for lappen forsvann for lenge siden. Eg lurer på om det kan vera eit seintveksande eller noko slikt, men det får nå vera måte på. Det kjem blomster og kart på det, men eplene er små og sure. Ingen i huset har hatt noko interesse for hage før, men i år har eg fått litt lyst og overskot til å pynte litt opp ute.

Gammel 17-05-13, 01:34   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Epletre som ikkje veks

gjødsel kan i alle fall sikkert ikke skade?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.