|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Bunad - søljeplassering! Hjelp!!Jeg har romeriksbunaden - denne (L40): Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Whatever, never mind
|
![]() Sv: Bunad - søljeplassering! Hjelp!!Jeg kan dessverre ikke hjelpe deg, men syntes det bare var litt morsomt at mens du postet dette innlegget holdt jeg på å søke etter info om søljer og hekter til denne bunaden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
lider av tastleksi
|
![]() Sv: Bunad - søljeplassering! Hjelp!!Jeg har brukt den største øverst og den lille rett under, uten å ha så stort mellomrom. Da blir det penere syns jeg. Den minste ville jeg ha brukt på sjal om jeg hadde hatt det.
2003 2010 2012 It's not only only, but but. We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional! Sist redigert av GydaG : 18-05-13 kl 00:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bunad - søljeplassering! Hjelp!!For meg er det unaturlig å bruke søljene på annen måte en minst øverst og størst nederst. Slik har jeg alltid lært det, men mye mulig at det er forskjell fra bunad til bunad. Mener ihvertfall at det er slik på alle de Telemarksbunadene jeg har hatt enten til meg selv eller andre i familien (4 ulike). Uansett så får jeg da tilfredstilt symmetrigenet mitt - hadde nok ikke klart å rufse opp i plasseringen
![]() |
![]() |
#5 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Bunad - søljeplassering! Hjelp!!Dette ble jeg veldig nyskjerrig på. Hva er riktig? Jeg er "litt" opptatt av at bunaden med tilbehør sitter riktig og ja, "irriterer" meg når det ser ut som om bunaden er kastet på i en fei.
![]() |
#6 |
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bunad - søljeplassering! Hjelp!!Jeg har blitt opplært til minst øverst og størst mellom puppa. Syns det SER ganske greit ut og. Skal se om jeg finner bilde fra i går.
![]() |
#7 |
søt
![]() Sv: Bunad - søljeplassering! Hjelp!!En annen ting, min har ikke hekter helt øverst i vesten slik som illustrasjonsfoto - men heller ikke forkle. Jeg har forstått det sånn at det er mange varianter der ute.
![]() |
#8 |
|
![]() Sv: Bunad - søljeplassering! Hjelp!!
Men da har du kanskje broderi på ryggen? Det har ikke jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Bunad - søljeplassering! Hjelp!!
Jeg og, faktisk, men hadde det vært hektet sammen øverst med en hekte som det burde vært hadde det jo ikke vært plass til noen sølje der |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
søt
![]() Sv: Bunad - søljeplassering! Hjelp!!Jeg har ikke den store rosa på ryggen, men jeg har jo broderi øverst.
![]() |
#11 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Bunad - søljeplassering! Hjelp!!Jeg knoter med de helsikes søljene hver eneste gang jeg har på meg bunaden. Og hvert år tenker jeg at jeg må grave frem et bilde fra ett år jeg fikk det rett, konfirmasjonen f.eks.
![]() |
|
|