|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Curlingkone
|
![]() Loftetasje, vinduer og ungerJeg er ikke vant til å ha soverom på loft slik vi har nå. Har alltid sovet på bakkeplan.
![]() |
#2 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Loftetasje, vinduer og unger.Jeg hadde ikke vinduene ubevoktet på vidt gap i andre etasje så lenge jeg hadde småbarn. Gjennomtrekk og vidt gap når vi voksne var tilstede, og så åpent vindu med barnesikring på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Kleintje I + II
Medlem siden: Feb 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Loftetasje, vinduer og unger.Vi har løst det med vinduslåser som vi har kjøpt på enklere liv. De kan låses i luftestilling.
![]() |
#4 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Loftetasje, vinduer og unger.Disse kan også låses i luftestilling. Men det er ikke nok når det er så varmt. Og hun har rom på den kalde siden av huset.
![]() |
#6 |
I mål
|
![]() Sv: Loftetasje, vinduer og ungerVi bor i 1. etasje og har dermed ikke hoppe ut- problemstillingen, men mer at noen kan krabbe inn. Vi har kjempeliten luftestilling fordi vinduene er gamle, men vi bruker den. Jeg ville gjort det sånn lengre opp i etasjene også. Jeg tør ikke ha det fullt åpent for noen av barna eller oss, så ja, her bader vi i egen svette |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Loftetasje, vinduer og unger
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Loftetasje, vinduer og ungerJeg hadde gått for gjennomtrekk og åpne vinduer på vidt gap frem til leggetid, så normalt lukkede vinduer og gjennomtrekk på etter at hun har lagt seg.
![]() |
#9 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Loftetasje, vinduer og ungerJeg hadde aldri våget å ha vinduene oppe i mer enn luftestilling hvis vi hadde soverom på loftet - selv ikke på mitt eget rom, og i hvert fall ikke på ungene sitt. Men det er i grunnen like uaktuelt selv om vi bor i 1. etasje, for da kan jo hvem som helst komme seg inn.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Loftetasje, vinduer og ungerJeg hadde dette problemet mens mine barn var små. Soverom i det som i praksis er 3. etasje og barn som slett ikke hadde sperrer mot å klarte litt i vinduskarmen. Vi løste dette med aldri ha vinduene i mer enn luftestilling (med barnesikring) når ungene var alene på soverommet. På varme dager brukte vi en barnesikker vifte som sirkulerte luften i rommet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Loftetasje, vinduer og ungerFull lufting før leggetid, og så lukkede vinduer om natten ville jeg gjort med slike vinduer og så små barn.
![]() |
#12 |
Nå også i farger
![]() Sv: Loftetasje, vinduer og ungerJeg hadde helle ikke tatt sjansen. Vi gjorde det på besøk hos svigermor for noen år siden. Dvs, svigermor gikk inn for å si det var kveldsmat, lukket opp vinduet (det var kokvarmt) og gikk tilbake på kjøkkenet. Barna som var der somlet litt og datteren min ramlet ut av vinduet. Det var jo ikke meningen de skulle bli igjen der. Svigermor har aldri glemt det og tenker på det hver gang hun åpner det vinduet, snart 9 år etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Loftetasje, vinduer og ungerSer ut til at vifte og dør på gløtt for gjennomtrekk blir løsningen her da.
![]() |
#14 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Loftetasje, vinduer og ungerJeg tør ikke å gå fra med vinduene på vidt gap, rett og slett fordi det hender at barna våkner midt på natta og må tisse eller kommer inn til oss. Jeg har derimot passet på å ha en glipe i rullegardinen slik at luften som kommer inn gjennom "barneåpningen" kommer inn i rommet og alle dørene på gløtt i loftsetasjen slik at vi har fått gjennomtrekk. Det har funket til nå, men den varmeste natta vi har opplevd her var da det var 19 grader ved midnatt så jeg aner ikke hvordan det blir utover sommeren (men vi har vinduer som kan åpnes på hvert rom i loftsetasjen, samt en terrassedør som har stått oppe til vi har lagt oss så det er greit med luftemuligheter). |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Erfaren nok
|
Ja. Vi gjør dette
![]() |
#16 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Loftetasje, vinduer og ungerUtvendig solskjerming på dagtid hjelper også for å unngå at solen varmer opp rommet, dersom det er solvendt.
![]() |
#17 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Loftetasje, vinduer og ungerVåre barn har jo lært seg dette med barnesikring på vinduene de altså - de har utbygg rett utenfor vinduet sitt, og jeg tør vedde på at de sitter på taket og skråler en eller annen gang.
![]() |
#18 |
Erfaren nok
|
![]() |
#19 |
Lager seg en tittel.
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Loftetasje, vinduer og ungerHer er det bading i svette og varmeutslett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
Hvorfor ikke på ditt eget rom?
![]() |
![]() |
|
|