Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Gode groplasser ute og inne

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-05-13, 13:52   #1
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Pil

Gode groplasser ute og inne

Jeg er amatør. Jeg vet ikke helt hva som vil funke og hvorfor bestandig, men nå har jeg oppdaget et sted det er lurt å plante frø inne.

Først hadde jeg nemlig et sånt minidrivhus stående på spisestuebordet. Greit nok at jeg var utålmodig, men allikevel. Det virket som en dårlig plass. Jorden var kald og våt og frøene forble frø.

Så prøvde jeg å sette dette minidrivhuset på baderomsgulvet med varmekabler. Ikke for varmt, men det ble lunt og godt i alle fall. Da fikk det fart på seg! Mannens plantekartong ble også flyttet inn dit og vips! der kom spirene. Nå er jeg rimelig sikker på at svak varme fra undersiden er perfekt for i alle fall den første fasen.

Uten vet jeg ikke enda hvor ting gror best, men jeg følger med. Jeg tror jeg har litt peiling, men får se hva som skjer underveis. Målet må jo bli å i best mulig grad gjenskape noe av dette flere steder. F.eks. har jeg et blomsterbed ute der jorden bare virker bløt, kald og kompakt. Jeg vurderer å tilsette litt sand.

Hva med dere? Har dere noen sånne steder? Eventuelt hvor?