|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
finner ut av mye
|
![]() Hvordan slutte å trøstespise?Det er mange grunner til at jeg trøstespiser, men det er ikke så mye jeg kan gjøre med problemene desverre. Jeg kan tenke meg en ting som nok hadde hjulpet, men det er nokså dramatisk så det er ikke noe jeg kommer til å gjøre noe med i den nærmeste fremtid.
![]() |
#3 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Hvordan slutte å trøstespise?
Det kan jeg jo, men det er jo ikke akkurat det jeg har lyst på da. Det er kaker o.l det går i. Men jeg har jo ikke prøvd da ...
![]() |
#4 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan slutte å trøstespise?Om det ikke er hver dag; Ta et glass vin istedet for? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hvordan slutte å trøstespise?Frukt, bananer, epler, druer, kålrabi, alt som er sunnere, vil vel kanskje hjelpe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, det er et godt råd. Trøstespis sunne ting. Skrell og skjær opp grønnsaker og ha i en bolle med vann i kjøleskapet og ikke ha sjokolade eller annet usunt i hus. Da er det sunne lett tilgjengelig og det er faktisk veldig godt å knaske kalde friske grønnsaker.
![]() |
#9 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hvordan slutte å trøstespise?Gjøre noe, om det så er å strikke, gå tur, luke i hagen, klippe gresset, lese bok, rydde i klesskapet, vaske badet etc.etc.
![]() |
#10 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Hvordan slutte å trøstespise? |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ikke ha kaker i huset.
![]() |
#12 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Hvordan slutte å trøstespise?Etter at jeg leste et sted at å pusse tennene var et forferdelig dårlig råd måtte jeg bare prøve - og det virket.
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Hvordan slutte å trøstespise?Finn en annen måte å trøste deg selv, for det er det du gjør. Ta et avbrekk, frisk luft, hør på musikk som gjør deg glad, ta en dusj, strekk på deg.
![]() |
#15 |
keep on dreaming
Medlem siden: Mar 2010
![]() Sv: Hvordan slutte å trøstespise?Drikke vann, te, kaffe, spise grønnsaker i stenger (ev dyppe i mager kesam, lettyoughurt e.l.), ha frukt alltid tilgjengelig, strikke, fikse neglene, ta et langt bad, ringe noen eller gå en tur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hvordan slutte å trøstespise?Jeg har kjøpt en fancy, dyr te som jeg drikker som en treat. Og sitronsorbet fra Kulinaris. Veldig lite kalorier, og det er jo dessert, så da tilfredsstilles trøstebehovet. Men sånn egentlig bør man vel jobbe med å ikke putte noe i munnen som trøst. Uten at jeg har funnet ut hvordan man avlæres med trøstespising. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Med nebb og klør
Medlem siden: Apr 2010
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan slutte å trøstespise?Vin er ikke lurt - det er veldig apetittvekkende. Et glass - og jeg sluker det meste. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Hvordan slutte å trøstespise?Spise jamnt kvar tredje-fjerde time (sunn mat) held blodsukkeret stabilt. Då er det mindre fristande å småspise, så lenge du ikkje er svolten. Å ikkje ha fristelser i hus, er eit anna godt tips. Eg har og god erfaring meste med mykje smak (pukka sin peppermyntete f. eks), som alternativ når eg får veldig lyst på noko godt. Men å ikkje tillate seg sjølv å kjøpe og ha drittmat i hus og å spise regelmessig, trur eg er dei to tipsa som har hjelpt meg mest.
![]() |
![]() |
#19 |
Ny-schmy
Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan slutte å trøstespise?Jeg tror også at det er lurt å gjøre noe helt annet enn å spise når det er det å putte noe i munnen som er problemet. Jeg tenker at om det "bare" var å bytte til noe sunnere så ville det kanskje ikke vært noe problem? Uten at jeg påstår det, altså. Jeg har bare selv erfart at det ikke er noen trøst i å spise gulrøtter når det er helt andre ting man har lyst på. Det er jo den døyvende effekten man søker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hvordan slutte å trøstespise?Jeg tror jeg har klart å kvitte meg med trøstespising. Men jeg måtte faktisk til psykolog for å jobbe med det. Jeg var ikke der pga trøstespising i seg selv, men andre mat/kropprelaterte greier. Men det tok meg veldig mange år å komme meg dit. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|