|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() KonfirmasjonsspørsmålEt par ting: det blir to voksne damer som kommer til å hjelpe til under selskapet. Hva er greit å gi de som betaling? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Re: Konfirmasjons spørsmålHadde konfirmasjon i helga, og siden vi ikke hadde hjelp utenom selskapet så har jeg ikke noen forslag til det første spørsmålet ditt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Konfirmasjons spørsmålJeg har ikke hatt konfirmasjon for egne barn selv men har nylig vært i min nieses konfirmasjon. Både der og ellers i familien er det vanlig at de som hjelper til får hjelp tilbake når de trenger det samt f.eks blomster, vin eller noe slikt. Presangene vil jeg tro er mest naturlig å åpne fortløpende og så sette på gavebordet, slik ble det iallfall gjort her og det virket veldig greit.
![]() |
#4 |
Ferdig!
![]() Sv: Konfirmasjons spørsmålTakk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Konfirmasjons spørsmålVi hadde vår første konf tidligere i år, så jeg skal prøve å svare på noe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
maler
|
![]() Sv: KonfirmasjonsspørsmålDet er vel ingen rigide regler for konfirmasjon. Det er lov å gjøre som man vil. Hos oss er det sanger og lite taler, i andre familier er det lysbildeshow som er greia. Hva du skal betale disse hjelperdamene kommer an på hvem de er. Er det noe gjensidighet i det? Er det såpass perifert at de forventer betaling eller såpass nært at det er naturlig som vennetjenste?
![]() |
#7 |
Ny-schmy
Medlem siden: May 2013
Hvor: Rogaland
![]() ![]() |
![]() Sv: KonfirmasjonsspørsmålJeg har hatt venninner som har hjulpet på kjøkkenet i konfirmasjonene til mine, og de har fått en gave som takk. Husker ikke lenger hva de fikk, men brukte nok to-tre hundre på hver. (Det må jo lommeboka avgjøre). Det samme har jeg fått når jeg har hjulpet (men jeg vet ikke hva de gavene har kostet, da).
![]() |
![]() |
#8 |
Hekta
Hvor: Indre Østlandet
![]() Sv: KonfirmasjonsspørsmålVi hadde konfirmasjon for 2 år siden. Vi leide ei ung jente som var der under selskapet og ordnet med mat og opprydning. Hun fikk 1000 kr.
![]() |
#9 |
Textrovert
|
![]() Sv: KonfirmasjonsspørsmålJeg svarer ut i fra hvordan VI gjorde det, og ikke utfra hvordan ting SKAL eller BØR gjøres:
![]() |
#10 |
Ferdig!
![]() Sv: KonfirmasjonsspørsmålTakk for hjelpen dere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Ferdig!
![]() Sv: KonfirmasjonsspørsmålNoen som har tips til dikt som er fine å lese i konfirmasjon? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|