|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Insekt-sikring til vinduerJeg er ganske livredd stikkende insekter, og da spesielt veps. I vårt gamle hus laget mannen til ei ramme med fluenetting som han satt på fra utsiden, for der slo vinduene innover. Her vi bor nå har vi både doble, gammeldagse vinduer, og eldre husmorvinduer. Er det mulig å lage til en løsning slik at nettingen kan tas enkelt på og av, slik at vinduene kan åpnes uten for mye mikkmakk? Jeg ser for meg netting som festes til vinduskarmene med borrelås eller noe sånt. Finnes det?
![]() |
#2 |
drømmende
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Insekt-sikring til vinduerDet finnes ferdige pakker med både borrelås og nett. Vil tro de er i flere butikker, jeg kjøpte på Jernia nå sist.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Insekt-sikring til vinduerPakker med nett og borrelås får du "overalt". Jernia, Kid, Princess, Clas Ohlson osv.
![]() |
#4 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Insekt-sikring til vinduerVi har myggnetting med borrelås på soverommene i sokkelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Grisejente
![]() Sv: Insekt-sikring til vinduerÅh! Det finnes! Jeg er reddet!! Finnes de i ulike størrelser, eller med muligheter for tilpassing?
![]() |
#6 |
drømmende
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Insekt-sikring til vinduerDu klipper til den nettingen du får med. Kjøpte pollen-nett nå og det var til størrelsen 130x150.
![]() |
#8 |
Fullverdig medlem
![]() |
![]() Sv: Insekt-sikring til vinduerKjøpte på Jysk idag. Mener de kostet rundt 30 kroner. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Insekt-sikring til vinduerFarem min har snekret enkle rammer som passer i vinduskarmen på vinduene på hytta. Disse er trukket med insektnetting og settes inn i karmen etter at vinduet er åpnet. Så fester vi dem enkelt med en kile i underkant. Lett som en plett og ødelegger ikke vinduskarmen, slik borrelås kan gjøre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Insekt-sikring til vinduerVi har hatt sånn bodelås-greier til verandadøren (der passer det liksom dårlig med ramme som kiles fast, all den tid folk og dyr skal gå inn og ut) det hang fint... sånn ca en halvtime. Ja, uten tvil ekstra belastning i at vi gikk inn og ut, men det funket rett og slett ikke.
![]() |
#11 |
Står på egne ben
![]() Sv: Insekt-sikring til vinduerForan verandadøra så er i alle fall denne typen fra Clas Ohlson gull verdt når døra skal stå åpen og det springer stadig folk ut og inn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Insekt-sikring til vinduerHvordan festes den?
![]() |
#13 |
Står på egne ben
![]() Sv: Insekt-sikring til vinduer
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Insekt-sikring til vinduerVi har forsøkt ulike billigvarianter av den borrelåsnetting, men kun Tessa som har vært solid over tid. En sånn oransje pakke kjøpt hos en fargehandel faktisk. Her står de permanent, dvs at de ikke tas opp. Er usikker på hvordan de vil holde seg. Billigvariantene holdt ikke i borrelåsen i det hele tatt. Her er det åttebente som er høyst uvelkomne
![]() |
![]() |
#15 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Insekt-sikring til vinduerDette minner jeg om at jeg må se å få opp borrelås og nett her også. Det er ikke veps og humle jeg frykter, men edderkopper. Jeg lar heller være å lufte skikkelig enn å risikere at det kommer slike kryp inn vinduet mitt. :grøss: På dagtid setter jeg heller opp ytterdøra og soveromsdøra for å få luftet skikkelig, men det begynner å bli varm om natta gitt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
#IsItOctoberYet?!
![]() Sv: Insekt-sikring til vinduerLuvi: Spray forebyggende med Boss Biologisk insektsmiddel i tillegg til å ha nett
![]() |
![]() |
#17 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor får man kjøpt det? Hos Plantasjen kanskje? Sprayes det på yttersiden av vinduet? Hadde noe lignende spray for noen år tilbake husker jeg nå. Litt usikker på om jeg ønsker å spraye direkte på insekter for at de skal pines til de dør, men jeg klasker de derimot rett ned med en avis eller lignende om jeg finner de i nærheten av meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
lettere utlada
|
Dette skal i hus prompte! Som Malama så har jeg erfaring med vepsebol. I fjor åpnet jeg nesten ikke terassedøra pga vepsebol i garasjetaket rett utfor. Taket er nå behørlig sprayet, men siden jeg er livredd vepser osv så skal jeg ha den typen nett ja!
![]() |
#20 |
#IsItOctoberYet?!
Det er et skadedyrsfirma som lager denne. Du finner mer info på hjemmesiden deres
![]() |
![]() |
|
|