|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva spiser du til frokost?Ja, hva spiser du til frokost? Og er du vanemenneske som helst spiser det samme hver dag, eller varierer du mye? Er du en frokostspiser, eller må du tvinge det i deg?
![]() |
#2 |
I mål
|
![]() Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg må ha frokost hver dag. Jeg spiser enten: |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
kamerat
|
![]() Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg må absolutt ha frokost, og jeg er et vanemenneske av rang. En skive med dijonsennep og masse skinke, en skive med blå Castello. Et stort glass vann. Alle hverdager. Det er krise om vi er tom for noen av påleggene mine.
![]() |
#4 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg må ha frokost med en gang jeg står opp, hvis ikke blir jeg mannevond.
![]() |
#5 |
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hva spiser du til frokost?Kaffe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
klossemajor
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva spiser du til frokost?Frokost hver dag.
![]() |
#7 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2008
![]() Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg må ha frokost, og spiser det samme hver dag i lange perioder. Plutselig blir jeg lei, og begynner med noe nytt. Akkurat nå er jeg i en periode der frokosten består av:
![]() |
#8 |
Fjellpiper
|
![]() Sv: Hva spiser du til frokost?Alltid frokost. Som regel yoghurt eller skummet kulturmelk med usøtet müsli og noe frukt, f.eks. banan, eplebiter eller som i dag, jordbær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg trenger veldig lite variasjon til frokost, og kan spise det samme over lang tid. Nå varierer jeg stort sett mellom disse to frokostene: |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Hva spiser du til frokost?Spiser frokost hver dag på jobb (tar med), to skiver og kaffe.
![]() |
#11 |
Passiv
|
![]() Sv: Hva spiser du til frokost?... Sist redigert av konsulenten : 21-03-14 kl 12:41. |
![]() |
![]() |
#12 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hva spiser du til frokost?Oj, så flinke alle er. Jeg har slitt med frokosten i mange år. Det har stort sett vært et glass sjokolademelk til frokost ( jeg tuller ikke. hadde jeg likt kaffe eller te hadde det nok vært det i stedet) i mange, mange år, og så har jeg ikke spist noe før middag eller til kvelden.
![]() |
#13 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg er ikke et frokostmenneske, og må minne meg på eller tvinge meg selv til å spise noe. Ofte tar jeg frokosten etter trening. Jeg spiser ikke mye, uansett:
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Sv: Hva spiser du til frokost?Frokost her også. Stort sett to skiver ev to knekkebrød med pålegg. Varierer pålegget, men er ofte hvitost og noen form for saltpålegg. Helst et glass appelsinjus til og kaffe til slutt. Når jeg er på jobb blir det vann og svart kaffe til ved pulten. Hjemme blir det jus og latte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
koko
|
![]() Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg smører ekstra matpakke og spiser når jeg kommer på jobb. Da får jeg matro, samt at jeg liker å være litt i drift før jeg spiser.
![]() |
#16 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg har som regel med knekkebrød med lettere brunost til å spise på jobb. Går hjemmefra kl 07 eller 08, spiser første måltid litt før kl 09. Jeg spiser en banan hvis jeg skal trene hardt om morgenen. Må ha kaffe, en av de få tingene jeg må.
![]() |
#17 |
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg har vanskelig for å få i meg frokost grytidlig på dagen, men aller helst problemer med å stå opp såpass tidlig at jeg orker/rekker å spise frokost før vi må dra avgårde. Jeg ender dermed opp med å spise ca 2 knekkebrød med leverpostei eller makrell før jeg åpner på jobben. Det samme spiser jeg utover arbeidsdagen, i tillegg til en banan eller annen frukt. Kjedelig mat som egentlig ikke metter nok, burde være langt mer kreativ. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
fornøyd
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: nedre eiker
![]() Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg må ha frokost. Jeg spiser stort sett alltid hjemmebakt brød med brunost og drikker et glass biola. Kaffe tar jeg på jobb. Når jeg har fri spiser jeg litt mer og drikker mer kaffe.
![]() |
#19 |
intro
|
![]() Sv: Hva spiser du til frokost?Alltid frokost! På ukedagene er det havrefras med litt müsli eller crüsli som krydder. Dette går fort å spise og er bedre enn brød, som jeg ikke er så glad i. Vann ved siden av.
![]() |
![]() |
#20 |
Borte
|
![]() Sv: Hva spiser du til frokost?Jeg spiser frokost hver dag uansett. Klarer meg ikke uten.
![]() |
|
|