|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Yes, we can!!
|
Store, buskete busker som skal plantes sammen til en klyngeVi har et område mot naboen vi har lyst til å tette litt til, men hekk har ikke helt fungert, litt pga av vinkler også. Så jeg lurte på å plante et område med busker litt inn i hagen. Vi har mer enn nok plen, tross alt. Men jeg klarer ikke helt å se for meg hvordan et sånt buskområde skal se ut, og hva jeg skal plante der. Noen tips? Det står noen bærbusker der allerede, litt spredt.
|
|
|
#2 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Store, buskete busker som skal plantes sammen til en klyngeSyrin, sjærsmin eller kaprifol?
|
|
|
|
#3 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Store, buskete busker som skal plantes sammen til en klyngeDet er noen flotte forslag til ulike staudebed i Hasselfors sitt Blomma bilag. Det har fulgt med flere interiør og livsstilblader i det siste. Side 20 og 21.
|
|
|
|
#4 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Store, buskete busker som skal plantes sammen til en klyngeStauder får jeg ikke til, har jeg funnet ut. Det blir bare ugressbuskas av det.
|
|
|
#5 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Store, buskete busker som skal plantes sammen til en klyngeRoseklokkebusk er hvertfall veldig fin!
|
|
|
#6 |
|
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
Sv: Store, buskete busker som skal plantes sammen til en klyngeRhododendron
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Store, buskete busker som skal plantes sammen til en klyngeSyrin tar flere år før den starter veksten for alvor. Jeg kjøpte en stor plante i fjor, ikke en liten pjusk beregnet for hekk. Likevel er den akkurat like stor i år. Jeg har lest at det er normalt for syrin. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Bedreviter
|
Sv: Store, buskete busker som skal plantes sammen til en klyngeVi har flott syrin mot naboens hage, og den skjermer veldig godt på denne tiden, men om vinteren er den jo nær på gjennomsiktig og skjermer ikke i det hele tatt. Bare til orientering. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Mother of Dragons
|
Sv: Store, buskete busker som skal plantes sammen til en klyngeHvor høyt vil du at plantene skal skjerme? Skal det være tett hele veien fra bakken og opp?
|
![]() |
|
|