|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Weeeee
|
![]() LøvetannflekkerLillesnupp har fått løvetannflekker påden nye dongeribuksen og favoritt skjorten sin. Det gikk ikke vekk i vanlig vask, er det noen som har supre magiske tips?
![]() |
#2 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: LøvetannflekkerTrodde ikke det var noe man klarer å få vekk? Jeg har ikke klart det i alle fall, og jeg husker enda mamma fikk fnatt da vi lekte med løvetann som barn. Men går jo sikkert an å forsøke med Biotex eller Vanish.
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: LøvetannflekkerDet er like lett å bli kvitt som løvetann i blomsterbedene.
![]() |
#5 |
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: LøvetannflekkerJeg har fått fjernet flekkene (dog ikke på alle typer stoffer) med mengder av Vanish. Klærne i Vanish-vann, større mengder Vanish enn doseringen og over en natt eller to.
![]() |
#8 |
Weeeee
|
![]() Sv: LøvetannflekkerSommeren og sommeraktiviteter kom litt bardus på meg i år, så det sveiv meg ikke det grann når jeg hentet en overlykkelig frøken i barnehagen med løvetannkrans og løvetannbukett.
![]() |
#9 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: LøvetannflekkerLøvetann!
![]() |
#11 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: LøvetannflekkerFjerning av løvetann: Fukt med glyserol (glyserin). Flekken fjernes deretter med sprit: Dypp flekken i sprit som er varmet i vannbad. Tilsetning av såpe øker virkningen. Vask deretter plagget på vanlig måte.
![]() |
#12 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Løvetannflekkerhenger her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: LøvetannflekkerSprit? Som i vodkaflasken jeg nylig kjøpte på taxfree-en? :domm: |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Løvetannflekker
Jeg klippet herfra: http://tilknytningsomsorg.no/forum/s...ead.php?t=1972
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: LøvetannflekkerTuppa fikk løvetann på hele bunadskjorta si i år, og det gikk (som forventet) ikke av med vanlig vaskemiddel for hvitt tøy. Sprayet derfor på begge sider med Vanish, lot virke i 5 min og vasket som vanlig (muligens med anti-flekkprogram) i vaskemaskinen med vaskemiddel for hvitt tøy etterpå. Flekkene forsvant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
![]() Sv: LøvetannflekkerDet eneste som er effektivt etter min erfaring er løvetannforbud. Løvetenner skal kun sees på, ikke røres!
![]() |
#19 |
Travelt opptatt
|
Eller man kan la ungene leike i flekkete klær. :sjuske:
![]() |
#20 |
trøtt
|
Jeg har prøvd dette, og det virker faktisk. I hvert fall hvis man fjerner flekkene før plagget vaskes i maskin. Det går fint an å bruke vodka eller annen taxfreesprit.
![]() |
|
|