Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan forhindre at langpannesjokoladekake blir høy på midten og flat i kanten?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-06-13, 22:15   #1
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan forhindre at langpannesjokoladekake blir høy på midten og flat i kanten?

Det ser jo unektelig ganske dumt ut. Og nå skal denne kaka være med på sommerfest i morgen, så jeg rekker ikke lage ny. Men hvordan forhindrer jeg det i fremtiden?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 22:17   #2
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvordan forhindre at langpannesjokoladekake blir høy på midten og flat i kanten?

Steke med lavere temperatur over lengre tid og ikke steke for lenge?
Kan egentlig ikke noe om det, har ikke opplevd å få topp på langpannesjokoladekake, men runde kaker derimot. Siden det som regel er topping på er det uansett bare å kutte til og skjule skavanker med krem/glasur, jo mer jo bedre!

Gammel 05-06-13, 22:22   #3
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan forhindre at langpannesjokoladekake blir høy på midten og flat i kanten?

Det skjer alltid med mine. Smører på glasur og drysser kakepynt over og voila - pytt pytt!

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-06-13, 22:28   #4
Input

Input sin avatar

Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det skjer alltid med mine også, og det ser teit ut. Denne ble ikke sååå ille, så jeg bare smurte på glasur. Gidder ikke skjære i den, da må jeg jo spise det jeg skjærer av.

Gammel 08-06-13, 22:20   #5
Suppehue
Aktiv

Suppehue sin avatar

Medlem siden: Nov 2011
Suppehue er litt kul
Standard

Legg gjennomvåte kjøkkenhåndklær rundt formen mens den steker.

Suppehue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-06-13, 22:26   #6
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 1
Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Korleis får du det til? Mine blir alltid omvendt, synker sammen i midten.

Gammel 08-06-13, 23:37   #7
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Dere må jo planere røren utover slik at den er helt gjevnt flat i formen, bruk vater!

Gammel 08-06-13, 23:44   #8
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke plaget med dette, men tenker at å sette inn i kald ovn funker alltid for å få en jevnt stekt kake.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-13, 00:12   #9
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Effie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populærEffie er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg er ikke plaget med dette, men tenker at å sette inn i kald ovn funker alltid for å få en jevnt stekt kake.

Eg er på ingen måte plaga med problemet, det gir meir plass til glasur når det er stort søkk i midten, så eg later som at eg gjer det med vilje. Virkar dog mindre praktisk når søkket er på utsida, men eg hadde sikkert berre skore vekk det som var for høgt. Og kanskje laga grop.

Gammel 09-06-13, 00:30   #10
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Effie, her.

Eg er på ingen måte plaga med problemet, det gir meir plass til glasur når det er stort søkk i midten, så eg later som at eg gjer det med vilje. Virkar dog mindre praktisk når søkket er på utsida, men eg hadde sikkert berre skore vekk det som var for høgt. Og kanskje laga grop.

Om jeg hadde fått en slik kake hadde jeg nok skåret den jevn, smurt på glasuren og gjemt meg inne i en krok og slikket i meg overskytende glasur.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-13, 07:46   #11
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Kaker som synker sammen på midten må stekes ørlite grann lenger. Kaker som vokser mye på midten må stekes på lavere temperatur, over lengre tid.

Gammel 09-06-13, 19:19   #12
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

For en underlig problemstilling. "Ser teit ut"? Men det er klart, hvis man trenger flere ting å bekymre seg over i livet, så for all del.

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-13, 19:21   #13
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

For mye bakepulver?

Gammel 09-06-13, 19:23   #14
Input

Input sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

For en underlig problemstilling. "Ser teit ut"? Men det er klart, hvis man trenger flere ting å bekymre seg over i livet, så for all del.

Bekymringen varer i ca fem minutter, det har jeg "råd" til.

Gammel 09-06-13, 19:29   #15
Kanina
Sviiisj!!

Kanina sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Blogginnlegg: 841
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Bekymringen varer i ca fem minutter, det har jeg "råd" til.

Godt å høre. (Dette var egentlig min måte å si at jeg aldri har reagert på andres kaker som "teite" fordi de er høye på midten. )

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-06-13, 19:30   #16
Input

Input sin avatar

Standard

Jeg har heller aldri reagert på det før, og har pleid å skjære det vekk og la Poden spise det som blir til over. Men nå hadde jeg så høy form at det ikke gikk, så da måtte jeg bare ha glasur over. De fleste andre langpannesjokoladekaker på sommerfesten var også slik.

Gammel 09-06-13, 19:34   #17
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

For meg hjalp det å begynne å bruke mindre langpanne.

Gammel 09-06-13, 19:40   #18
Effie
wizzzard

Effie sin avatar

Standard

Eg les alltid lang-pannekake i slike tråder forresten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:08.