|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Hvordan forhindre at langpannesjokoladekake blir høy på midten og flat i kanten?Det ser jo unektelig ganske dumt ut. Og nå skal denne kaka være med på sommerfest i morgen, så jeg rekker ikke lage ny. Men hvordan forhindrer jeg det i fremtiden?
![]() |
![]() |
#2 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan forhindre at langpannesjokoladekake blir høy på midten og flat i kanten?Steke med lavere temperatur over lengre tid og ikke steke for lenge?
![]() |
#4 |
|
![]() Sv: Hvordan forhindre at langpannesjokoladekake blir høy på midten og flat i kanten?Det skjer alltid med mine også, og det ser teit ut. Denne ble ikke sååå ille, så jeg bare smurte på glasur. Gidder ikke skjære i den, da må jeg jo spise det jeg skjærer av.
![]() |
![]() |
#5 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2011
![]() |
![]() Sv: Hvordan forhindre at langpannesjokoladekake blir høy på midten og flat i kanten?Legg gjennomvåte kjøkkenhåndklær rundt formen mens den steker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
wizzzard
|
![]() Sv: Hvordan forhindre at langpannesjokoladekake blir høy på midten og flat i kanten?Korleis får du det til? Mine blir alltid omvendt, synker sammen i midten.
![]() |
#7 |
Opp og fram, - framover
Medlem siden: Oct 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan forhindre at langpannesjokoladekake blir høy på midten og flat i kanten?Dere må jo planere røren utover slik at den er helt gjevnt flat i formen, bruk vater!
![]() |
#9 |
wizzzard
|
![]() Sv: Hvordan forhindre at langpannesjokoladekake blir høy på midten og flat i kanten?
Eg er på ingen måte plaga med problemet, det gir meir plass til glasur når det er stort søkk i midten, så eg later som at eg gjer det med vilje. Virkar dog mindre praktisk når søkket er på utsida, men eg hadde sikkert berre skore vekk det som var for høgt. Og kanskje laga grop.
![]() |
#10 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Hvordan forhindre at langpannesjokoladekake blir høy på midten og flat i kanten?
Om jeg hadde fått en slik kake hadde jeg nok skåret den jevn, smurt på glasuren og gjemt meg inne i en krok og slikket i meg overskytende glasur. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvordan forhindre at langpannesjokoladekake blir høy på midten og flat i kanten?Kaker som synker sammen på midten må stekes ørlite grann lenger. Kaker som vokser mye på midten må stekes på lavere temperatur, over lengre tid.
![]() |
#12 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Hvordan forhindre at langpannesjokoladekake blir høy på midten og flat i kanten?For en underlig problemstilling. "Ser teit ut"?
![]() |
#14 |
|
Bekymringen varer i ca fem minutter, det har jeg "råd" til.
![]() |
![]() |
#15 |
Sviiisj!!
|
Godt å høre.
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Hvordan forhindre at langpannesjokoladekake blir høy på midten og flat i kanten?Jeg har heller aldri reagert på det før, og har pleid å skjære det vekk og la Poden spise det som blir til over. Men nå hadde jeg så høy form at det ikke gikk, så da måtte jeg bare ha glasur over. De fleste andre langpannesjokoladekaker på sommerfesten var også slik.
![]() |
![]() |
|
|