Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Blåregn/Wisteria

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-06-13, 17:02   #1
kie
weird

kie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Lyspære

Blåregn/Wisteria

Jeg har fått en liten Blåregn/Wisteria-baby i posten i dag og føler meg nesten like rådvill som da vi dro hjem fra sykehuset med det første barnet.

Men altså: Hva gjør jeg? Zimtrade har avsluttet sesongen i mellomtiden og dermed kommer jeg ikke inn igjen på nettsiden med instrukser for hvordan man skal ta imot denne nykommeren. Siden de bygger om post-i-butikk her, ble den også liggende et døgn etter ankomst, så den var litt pjusk og jeg fikk det for meg at det hastet med å plante den.

Derfor står den nå i en krukke der jeg fylte opp ca halvparten med kugjødselkompost for deretter å fylle på videre med plantejord. Jeg aner ikke om dette var riktig.

Noen tips?

P.S: Jeg har også fått Blåregnfrø, men de kan kanskje ikke sås før i januar?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg blaregn.jpg (129,7 KB, 16 visninger)
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 13:31   #2
Røyskatt
Fullverdig medlem

Røyskatt sin avatar

Medlem siden: Jun 2013
Røyskatt har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Blåregn/Wisteria

Du kan lage minidrivhus rundt den, da vokser den seg gjerne sterkere fort. Du kan legge en glassklokke rundt den for å skjerme fra vind og vær, men jeg pleier bare å ta en frysepose over potta. Du må sikkert ha en litt stor en, men hvilken som helst gjennomsiktig pose vil funke.

Røyskatt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 13:33   #3
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har dyrket min fra frø. Du kan begynne når som helst og ha den inne til neste vår.

Min står i drivhus og skal kanskje ikke plantes ut enda, jeg må se.

Gammel 10-06-13, 14:11   #4
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hadde min inne i vinduskarmen i to somre før jeg kunne sette den ut. De er litt skjøre i starten, men tåler en støyt når de har vokst seg sterke. Mulig det er flere arter, men den jeg plantet var for kaldere klima.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-13, 14:22   #5
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Din ser litt skjør ut nå, så la den være i fred og husk å vanne.

Gammel 10-06-13, 19:04   #6
kie
weird

kie sin avatar

kie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme omkie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Takk for tips!

Den har mistet det meste av blader og jeg var bekymret en stund, men nå ser det ut til at de grønne "grenene" kommer seg. Den har stått i et veldig lunt og godt hjørne til nå, men jeg har gitt den litt støtte. (Mannen ler litt og kaller den babyen min. )

You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
kie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:55.