|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Coca-Cola og reklame med fokus på overvektsproblematikkCoca-cola viser i kveld for første gang en fem minutters snutt med fokus på overvekt. Filmen (i en amerikansk versjon) har allerede blitt vist i USA til blandet mottakelse. Kampanje skriver mer om det her. (Kilde: youtube.com) Amerikansk versjon: (Kilde: youtube.com) Hva syns dere? "Etikk-washing"? Viktig bidrag for å løse problematikken? Ærlig?
![]() |
#2 |
Passiv
|
![]() Sv: Coca-Cola og reklame med fokus på overvektsproblematikkFor å være ærlig synes jeg det er ganske provoserende. Jeg har vanskelig for å se hvordan Coca-Cola kan være del av noen løsning på overvektsproblemet. Jeg ser de er på hugget for tida, bl.a. ved å gå inn og sponse faglige konferanser rundt overvekt og fedme. Ser for meg at det lett kan skape noen usunne avhengighetsforhold. De fremhever sine sukkerfrie produkter, men jeg er i tvil om hvor hjelpsomme disse egentlig er. F.eks. er det fagfolk som har uttrykt at selv om sukkerfri brus ikke påvirker blodsukkeret så er det mulig de likevel kan gi en uheldig insulinrespons fordi de smaker søtt. Dette tror jeg ikke er ferdigforsket og derfor noe man ikke kan utelukke. |
![]() |
![]() |
#3 |
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Coca-Cola og reklame med fokus på overvektsproblematikkJeg tenker at det virker fint og flott og alt det der. Men jeg savner en slags innrømmelse av kursendring også.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Coca-Cola og reklame med fokus på overvektsproblematikkDet er nok ikke unikt for Coca-cola, Kie. De aller fleste brusmerker har prøvd å gjøre seg attraktive ved å sponse og være til stede ved sportsarrangementer f.eks. Solo gjør det også.
![]() |
#5 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Coca-Cola og reklame med fokus på overvektsproblematikkJeg syns det er fint å se at de ser de er en del av et problem og dermed er med på å ta et ansvar også.
![]() |
#7 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Coca-Cola og reklame med fokus på overvektsproblematikk
Ved å støtte forskning på sunnere alternativer, ved å sponse fysiske aktiviteter, ved å angi kalorimengde, ved å lage mindre forpakninger.
![]() |
#8 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Coca-Cola og reklame med fokus på overvektsproblematikkAssosiasjonen min er noen som slipper ut et lastebillass med møkk og så spar unna et par trillebårlass med spade.
![]() |
#9 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Coca-Cola og reklame med fokus på overvektsproblematikkCoca Cola sluttet å bruke ekte sukker i brusen sin i 1984, og gikk over til det langt rimligere GMO High-Fructose Corn Syrup. Jeg har ikke underlaget på plass her jeg er nå, men så i en dokumentar at de tror bruken av dette har vært mer medvirkende til fedmeepedemien enn vanlig sukker. Billig -billig, så alle store produsenter bruker dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Coca-Cola og reklame med fokus på overvektsproblematikkMoney rules. Når det gjelder størrelsen på Cola-flaskene, har vel Coca-Cola nettopp gått over til resirkulerbare flasker i stedet for gjenbruksflasker i plast. Hvis de kan oppnå mersalg på å tilby 0,25 eller 0,35 på plast samtidig som de kan påberope seg forbrukernes beste, er det sikkert verd et forsøk.
![]() |
#11 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Coca-Cola og reklame med fokus på overvektsproblematikk
GMO i brus.
![]() |
|
|