|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Firebarnsmor
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvilket regntøy går vi for nå?Yngste trenger nytt regntøy til bruk i barnehagen. Hjemme bruker hun kun Pop skalltøy, men barnehagen foretrekker gummitøy. Greit nok.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hvilket regntøy går vi for nå?Kvifor foretrekker barnehagen gummiert regntøy?
|
|
|
#4 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvilket regntøy går vi for nå?Barnehagen bestemmer da ikke hva slags type regntøy dere skal bruke? Vi har brukt skalltøy i alle år, hun har aldri vært våt igjennom, bortsett fra den gangen en av de ansatte nektet henne å bruke skalltøyet og tok på henne gummibukser fra lånekassa. Regn med å bedrive voksenopplæring om skalltøy fremover, så hvis du ikke orker det, får du heller kjøpe gummitøy. Jeg hadde aldri gjort det.
|
|
|
#5 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hvilket regntøy går vi for nå?Litt av grunnen til at bhg syns det kan være pesete med skalltøy, kan være at barna kjapt ønsker å ha på samme type klær. Når et fåtall hal skallklær som er gode nok til regnvær kan det skape tidkrevende og til tider vanskelige situasjoner i garderoben.
|
|
|
#6 |
|
Firebarnsmor
Sv: Hvilket regntøy går vi for nå?På avdelingen hennes har jeg ikke sett et eneste barn med skalltøy som regntøy. Parkdress og gummitøy er det det går i.
|
|
|
#7 |
|
Drømmer
|
Sv: Hvilket regntøy går vi for nå?Det er altfor mange ansatte i barnehager og på skoler som mener at det kun er regntøy som duger. Jeg valgte å ta den kampen, det gikk ikke så lang tid før de kom å sa at de var overrasket, for det var jo mye bedre en regntøy. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Hvilket regntøy går vi for nå?Yngste ønsket seg regntøy i fjor og jeg endte opp med å kjøpe siden jeg hadde kjøpt en dress med vannsøyle på bare 5000. Kjøpte da name it sitt regntøy, vannsøyle på 10 000. Veldig fornøyd, mykt og godt!
|
|
|
#9 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Hvilket regntøy går vi for nå?
Jøss. Det er ikke den begrunnelsen barnehagen her har brukt, her har de sagt rett ut både til meg og jenta at de ikke tror det holder mål, at det ikke er skikkelig regntøy osv. Jeg har hatt et par runder med dem om dette, kan du si og ga til slutt klar beskjed om at de måtte slutte å kommentere klærne hennes negativt, de kunne heller komme til meg når hun eventuelt ble våt. Det har aldri skjedd.
|
|
|
#10 |
|
Sv: Hvilket regntøy går vi for nå?Min erfaring er at vi ikke trenger skiftetøy når man bruker skallklær. Her ligger skiftetøyet til pynt. Kan telle på en hånd de gangene det er brukt siste året.
|
|
|
#11 |
|
Drømmer
|
Sv: Hvilket regntøy går vi for nå?
Vi har kun hørt at det er regntøy som duger, det gjelder også andre jeg kjenner som har hatt skalltøy til barna sine i barnehagen. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: Hvilket regntøy går vi for nå?Minsteinnskudd har kun brukt skalltøy de siste to årene. Det er sjelden han trenger å bruke noe skiftetøy nå. Tidligere, da han hadde gummiregntøy, brukte han skiftetøy hver eneste gang. Men det er viktig at skalltøyet har vannsøyle på 10000.
|
|
|
#15 |
|
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
Sv: Hvilket regntøy går vi for nå?Snuppa her har PoP regntøy, og det kan jeg ikke anbefale, for det virker som om foret trekker vann så hun blir våt på knærne, noe hun ikke blir i skalltøy. Tidligere hadde vi regntøy fra Kappahl, som var mykt og behagelig, og hadde bedre passform, og hun ble heller ikke våt, men der mistenker jeg økt aktivitetsnivå å være hovedårsaken.
|
|
|
#16 |
|
Tøff
|
Sv: Hvilket regntøy går vi for nå?Jeg trenger info. Jeg har ei på fire og en på ett, begge trenger tøy til barnehageoppstart i august. Finnes det skalltøy som holder svømmerne tørre? Hvilke merker snakker vi? Jeg aner ikke hvor jeg skal starte å lete engang. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Sv: Hvilket regntøy går vi for nå?POP sitt skalltøy holder tett i alle fall. De fleste dresser med vannsøyle på 10 000 eller mer holder tett, f.eks reima tec. Da trenger du ikke regntøy i tillegg.
|
|
|
#19 |
|
Firebarnsmor
Sv: Hvilket regntøy går vi for nå?Pop, ReimaTec, Isbjørn, Skogstad og HellyHansen er skalltøy vi har i bruk nå og alle holder tett.
|
![]() |
|
|