|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvilken som helst eddik i skyllevannet? (Klesvask)Jeg har fått tips om at eddik i skyllevannet er fint.
![]() |
#2 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken som helst eddik i skyllevannet? (Klesvask)Vanlig husholdningseddik. 7% holder i massevis om du ikke vil lukte eddik.
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hvilken som helst eddik i skyllevannet? (Klesvask)Og IKKE bruk det nye tøymykemiddelet som liksom skal fjerne ("ikke bare dekke over") vond lukt. Fikk en prøvepakke av det, og testet det ut på en batch treningstøy, og jeg som vanligvis ikke er sensitiv for sånt i det hele tatt VEMMES! Hele kjelleren stinker en ekkel, teknisk lukt. Takke meg til svette!
![]() |
#4 |
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken som helst eddik i skyllevannet? (Klesvask)Takk for tips!
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Hvilken som helst eddik i skyllevannet? (Klesvask)Eg bruker vanleg eddik. Det går sikkert fint, men eg er bittelitt skeptisk til dei som er brune innbiller meg at dei kan setja farge.
![]() |
#7 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Hvilken som helst eddik i skyllevannet? (Klesvask)Eddik bevarer ikke tøyet ditt noe mer enn noe annet, så det er ingen grunn til å bruke det i skyllevannet om det ikke er for å vaske tøy med sterke kontrastfarger.
![]() |
#8 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken som helst eddik i skyllevannet? (Klesvask)Eddik i skyllevannet er et gammelt standard råd for sensitiv hud, det er en ekstra forsikring om at rester av vaskemiddel er nøytralisert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hvilken som helst eddik i skyllevannet? (Klesvask)Jeg bruker mye eddik i klesvask. Vanlig husholdningseddik, 7% tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
![]() Sv: Hvilken som helst eddik i skyllevannet? (Klesvask)Vi bruker Idun eddik. Den helt enkle varianten:
![]() |
|
|