|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?Jeg vurderer det pga plassmangel. Vi bruker ikke trommel så veldig ofte, men ønsker allikevel å ha muligheten. Lurer på om noen har erfaring med? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?Det hadde jeg da jeg bodde på hybel, og det fungerte greit det. På min var tørkekapasiteten lavere enn vaskekapasiteten, og det tror jeg det er på alle. Kunne godt valgt en slik løsning igjen, nå tromler jeg bare i krisetilfeller, type "Oj, jeg har visst glemt å henge opp lakenet og har ingen andre rene" og da hadde en slik fungert godt.
![]() |
![]() |
#4 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?Jeg hadde en Siemens maskin for flere år siden (sikkert 7 år eller noe slikt), tørketrommelfunksjon tok kun halvparten av full vaskekapasitet så håndklær og slikt måtte gå i to omganger. I tillegg måtte tøyet ut av maskinen øyeblikket tørkeprogrammet var ferdig, eller ble det veldig fuktig igjen. Om tøyet ble tatt ut raskt luftet det fort av seg og ble ganske bra. Likevel, det kunne ikke sammenlignes med vanlig tørketrommel. Det blir fortere tørt, mindre krøller, større kapasitet i tillegg til flere funksjoner. Vanlig vask var det ingenting å si på. Jeg ville i hvert fall hørt med noen som har prøvd en av modellene som er i handel nå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Epikur
|
![]() Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?Har hatt en kort periode, men det er lenge siden altså. Den gangen var det et ineffektivt og elendig strømsluk.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?Jeg hadde det som student i Oslo, for åtte-ni år siden. Ikke noe jeg hadde kjøpt i dag. For det første kunne man tørke mindre enn man kunne vaske, og dess flere deler, dess mer kan ryke. Og det gjorde det til gangs. Tror den ble reparert fire ganger i løpet av de fem årene vi hadde den. To av gangene var det tørketrommelen, de to andre vaskemaskindelen.
![]() |
#8 |
Klar
|
![]() Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?Ja, jeg har! Og jeg er strålende fornøyd! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?http://www.elkjop.no/product/hviteva...ork-eww1686hdw |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?Vi hadde det før. Det var et herk, og jeg skal aldri ha det igjen!
![]() |
#11 |
Sånn passe sane
|
![]() Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?Vi har Miele. Funker kjempefint. Veldig plassbesparende da vi bodde i leilighet. Med tre barn klarer vi oss ikke uten tørketrommel lenger.
![]() |
#12 |
Gjør så godt som jeg kan.
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?Vi har tørketrommelen stående oppå vaskemaskinen i egen sikkerhetsmodul. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?Jeg har kjøpt i år, og er strålende fornøyd.
![]() |
#14 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?Jeg har og er strålende fornøyd. Når jeg vasker full maskin med sengetøy, så tørker jeg i to omganger, ellers kjører tørker den fint vasken. Vi er bare tre i husholdningen og for oss er det en glimrende løsning. Jeg trenger ikke vaske kontinuerlig og jeg har ikke plass til å henge opp håndklær og sengetøy.
![]() |
#15 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?Vi kjøpte det i 05 - og vi har den ennå. Tørketrommelen fungerer forøvrig ikke og jeg ser ikke helt nytteverdien i det. (vi har kjøpt ekstra tørketrommel i tillegg og synes det er like greit, selv om vi måtte fjerne utslagsvasken får å få plass)
![]() |
#16 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?Jeg har tørktrommelen stående oppå vaskemaskinen, og en kleskurv stående oppå den igjen. Det ruver litt men det går greit. Jeg har ikke nok strøm til at både tørketrommel og vaskemaskin kan gå på en gang, så jeg må vente til vaskemaskinen er ferdig med å varme opp vannet før jeg kan sette i gang tørketrommele. Det er nok til til at tøyet er tørt når vaskemaskinen er ferdig. Sist redigert av arrow : 21-06-13 kl 16:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Sviiisj!!
|
![]() Sv: Noen som har kombimaskin (tørketrommel og vaskemaskin i ett)?Vi hadde Upo, men etter flere reklamasjonsrunder hvor vifta satt fast i svidd lo, fikk vi heldigvis byttet den inn. Ifølge selger var det ikke noe galt med vår maskin som gjorde den brannfarlig, det var bare sånn. Den skulle helst vaske seks ganger per tørk for å skylle ut lo, noe det ikke sto noe om i bruksanvisningen.
![]() |
|
|