|
Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Skyllemiddel med lavendelluktJeg har hørt at Durance skal gi klesvasken en nydelig duft, men jeg synes prisen er for høy. Jeg er ute etter ren lavendelduft som er sterk nok til at man kjenner det og identifiserer den som lavendel... men uten at en blir overveldet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skyllemiddel med lavendelluktJeg har helt vanlig comfort med lavendelduft.
![]() |
#3 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Skyllemiddel med lavendelluktEterisk olje av lavendel har en forholdsvis lav pris, og man kan vel lett lage sin egen ved å helle opp i en parfymefri type? Har Durance skyllemiddel? Jeg har kun sett den lintøysprayen i Home & Cottage butikkene, ellers har jeg ikke sett skyllemiddel med ren lavendellukt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Skyllemiddel med lavendelluktDurance har skyllemiddel med lavendellukt, ja, men det koster rundt 180 kr for ei flaske.
![]() |
#5 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2011
![]() ![]() |
![]() Sv: Skyllemiddel med lavendelluktDet er en type miljøvenlig skyllemiddel hos Coop obs som har en lavendel-citrus blanding, den er ganske god. Den heter Eco ett eller annet og det er en pingvin på flasken. Ellers ser jeg 100 milliliter eterisk lavendel olje koster ca 60 kr på ebay uk, og det burde rekke til mange flasker skyllemiddel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
![]() Sv: Skyllemiddel med lavendelluktTakk for svar. Jeg er ikke så vant til Ebay, men jeg kan prøve den på Obs først. Jeg var på Rema, og der hadde de ikke Comfort Lavendel, bare Sommerfrisk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: Skyllemiddel med lavendellukt
Det eneste jeg bruker lukt i(lavendel), er håndkler, kluter, sengetøy og undertøy, alt annet går parfymefritt, gitt. Jeg bruker lukt i det jeg har ramset opp, fordi jeg liker lavendellukten, enkelt og greit. (Og lavendel er en av de få lukter jeg tåler uten å bli kvalm.)
![]() |
#11 |
Epikur
|
![]() Sv: Skyllemiddel med lavendelluktJeg plages virkelig av en kollega med skyllemiddellukt i tøyet. Jeg skulle ønske alle lot være. Comfort, durance, olje, whatever.
![]() |
#12 |
Lengter etter sola
Samme her!
![]() |
#13 |
Jeg er lei for at noen er allergiske. For å berolige litt, så er det helst sengetøyet jeg vil ha lavendellukt i. Jeg spesifiserte ikke det, for jeg tenkte ikke det var av interesse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Hvorfor ikke? Jeg kjenner forskjell på OMO og Ariel, men bruker vaskemiddel likevel. Neutral har ingen lukt? |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Stadig underveis
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skyllemiddel med lavendelluktJeg elsker ren lavendelduft, og nå lurer jeg på om jeg må begynne å bruke det til sengetøy og håndklær. Jeg droppet skyllemiddel helt da vi fikk barn.
![]() |
#16 |
Epikur
|
![]() Sv: Skyllemiddel med lavendelluktJeg er ikke allergisk, jeg bare misliker lukt.
![]() |
#17 |
Guardian of the galaxy
|
Jeg liker at ting/folk/dyr lukter godt. Jeg er litt crazy.
![]() |
#18 |
Pandemonium
Medlem siden: Dec 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Skyllemiddel med lavendelluktDet går jo an å blande litt eterisk lavendelolje i uparfymert skyllemiddel, så kan man selv kontrollere styrken på duften. Ferdigparfymerte skyllemidler lukter ofte ekstremt sterkt, selv om de som bruker det (min svigermor...) gjerne blir litt immun mot lukta, og pøser på.
![]() |
#20 |
Lengter etter sola
![]() Sv: Skyllemiddel med lavendelluktMan får vel bare bli enig om at man er forskjellige. Jeg har vokst opp i et hjem uten skyllemiddel. Jeg har ikke brukt det selv før siste to årene, men da tørketrommelen røk og alt av håndkler og sengetøy måtte henges opp begynte jeg å bruke det for å slippe å tørke meg med sandpapir. Samtidig synes jeg og min familie at det lukter godt med svak duft av lavendel.
![]() |
|
|