|
Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
kamerat
|
![]() "Når barna blir større, DA skal vi reise"Det er et omkved jeg stadig hører, og som irriterer meg. Hvorfor vente til man selv er middelaldrende og barna er sure tenåringer?
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"
Lån gjerne min 4-åring på reise og svaret gir seg selv |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Et ikke-tema her i huset. Klart han skal få være med!
![]() |
#4 |
Sliter med tastaturet
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Tja, jeg er vel strengt tatt enig, og har drasset med min halvannetåring både på charter og på småturer i Europa. I den grad jeg ikke ville tatt med en liten tass på lang flytur så hadde det vært for min egen del, det er mildt sagt et pes for foreldrene (i hvert fall med de under ett år). Det gjelder vel andre turer også- jeg er ikke redd for at hun ikke skal ha glede av det, jeg er mer redd for at det skal ta gleden fra meg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Mange flybytter med små barn = slitsomt. Lang flytur med flere små barn (dvs under 2) = slitsomt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Guardian of the galaxy
|
![]() Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Jeg er av dem som sier jeg vil reise når barna blir større.
I og med at jeg ikke storkoser meg på tur med barn, så legges de turene vi tar opp på barnas premisser, slik at noen storkoser seg i hvertfall.
~Maybe it's time to heal~ Sist redigert av Kirsebær : 01-05-07 kl 22:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Hører det stadig vekk jeg også, og skjønner det ikke helt. Jeg ELSKER å reise med min 3,5-åring og hun elsker det hun også. Noen barn liker jo ikke lange bilturer og slikt og kan sikkert bli grinete i ferier, sånn er heldigvis ikke vår jente. Hun synes ALT er spennende på reiser og er helt hyper og elsker hvert minutt av ferieturene våre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Leser
|
Det er absolutt ikke mer egoistisk å ta de med på ryggsekkturer enn å reise på charter, men at det første alternativet er mer slitsomt enn det andre er vel udiskutabelt?
![]() |
#9 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Vi kvier oss for å reise til et land eller et sted der vi ikke kan språket godt, av den grunn at barna er hyperallergiske overfor mange matvarer. Derfor tenker vi at når vi har litt bedre kontroll, og de forhåpentligvis vokser det av seg når de er litt eldre skal vi reise litt mer. Men da er argumentet matallergi og ikke alder alene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Permakulturell
|
Det egoistiske her må vel være bamseklubben.
![]() |
#11 |
VeloppDragen
|
![]() Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"To uker i Italia med to små. Den ene gangen jeg tenkte: jøss, så lenge har jeg ikke sittet i ro på hele turen, datt toåringen ned fra en to meter høy mur. Med hodet først.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
|
![]() Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Vi har hatt med barna på turer fra de var temmelig små her i huset
![]() |
#13 |
A friend with benefits
|
Vi er også der. Jeg tenker også at så lenge det er noe å gjøre, så blir det fort gøy og spennende.
![]() |
#14 |
Ute på tur
|
![]() Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Jeg syns det er mer slitsomt å reise med barn, enn uten. :bombe: Junior syns det er svært kjedelig å fly og vil helst være høyt og lavt og utforske, i stedet for å sitte med belte i flere timer og han er ikke redd for å si ifra.
![]() |
#15 |
Ekvilist
|
![]() Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Jeg har en følelse av at kompetansenivå på reiser med barn henger litt sammen med kompetansenivå på reiser før man fikk barn?
![]() |
#16 |
kamerat
|
Mange flybytter med små barn er og blir slitsomt, ja. Men jeg synes ikke det er så stor forskjell på en firetimersflight og en åttetimersflight uten flybytter. Min erfaring er at peset kommer på flyplasser, på vei ut og inn av fly og ved opp- og nedstigning. Selve tida oppe i lufta pleier som regel å gå pent for seg. (Både for mine to – hvorav ett rolig englebarn og en geitesta urokråke – og for de fleste andre unger jeg har observert på fly.) Så jeg synes mange virker unødig redde for å fly litt langt.
Jo takk, jeg har en av hver. Storesøster trenger bare en mp3-spiller og øretelefoner, så er saken biff. Lillesøster er derimot en trassig liten terrorist. Men vi vil at de skal bli vant til å reise fra barnsben av. Når barna endelig er "store nok", blir det da så lett å reise med dem om de bare er vant til totalt barnetilrettelagte opplegg, og aldri har vært i et rutefly før?
![]() |
#17 |
awesom
|
![]() Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Vi har bevisst valgt å legge våre reiser til plasser der vi har familie, med 2 turbotroll er det deilig og slippe så alt for mange hotellovernattinger og dager man føler man må fylle med noe. Vi har vært to ganger i Shanghai, flere ganger i Nederland og flere ganger i sør Sverige. I år skal vi høyst sannsynlig en tur til New York og muligvis en chartertur av noe slag.
![]() |
#18 |
Shake it out!
|
Alt må ikke skje på barnas premisser, men noe må det. Ganske mye egentlig, om vi voksne skal ha det gøy. I alle fall om det er våre egne unger vi skal ta med, for de er dessverre ganske flinke til å si i fra når de ikke har det kjekt...
JA!!! Dvs, selve flyturen i seg selv er sjelden et problem i dag hvor man har tv i seteryggen. Ungene sitter jo som tente lys
Det er kjempeegoistisk å plassere dem i bamseklubb. Men sikkert kjekkere for ungene enn å bare ligge ved bassenget, sammen med foreldre som helst vil sole seg... Våre unger får ikke være mange timene i bamseklubb når vi drar på charter, vi har tatt ferie for å være sammen med ungene, ikke for å sende dem fra oss. Men det kan være ok at de får være med noen få timer, for å bli kjent med de andre ungene på hotellet.
Tja.... Det er nok liten tvil om at barn flest har få minner fra den første tiden, i alle fall levende minner. Vi har selv et land vi ønsker å dra til, men ikke før minstemann er stor nok til å ha skikkelig utbytte av det - dvs er 5 år +.
![]() |
#19 |
trøtt
|
Sidespor: Er det egoistisk å sende barna på bamseklubb? |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Kidding, right?
|
![]() Sv: "Når barna blir større, DA skal vi reise"Ja takk begge deler! Vi reiser MASSE med barna, det går så fint atte. Klart de mås tas hensyn til og at endel ting underveis gjøres på barnas premisser. Husker det - klart de gjør! Dessuten elsker de å se på bilder og video fra turene våre etterpå. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|