|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hvilken varmepumpe har du?Vi installerte varmepumpe i vårt forrige hus, og ønsker nå å installere der vi bor nå. Vi hadde en fujitsu arctic eller no sånt, som skulle virke like godt ved -25 grader. Denne varmet fint opp første etasje på ca 90 Kvm, og det varmet godt opp i andre etasje også. Men prisen var stiv, vi betalte ca 26 000.
![]() |
#2 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Hvilken varmepumpe har du?Jeg kan høre med mannen, han selger/innstalerer varmepumper.
![]() |
#3 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvilken varmepumpe har du?Vi har 2x Panasonic, en i hver etasje.
![]() |
#4 |
Sjokoholiker & hjemmekjær
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken varmepumpe har du?Vi har Panasonic og ble anbefalt den. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken varmepumpe har du?Vi har Mitshubishi Kirgamine og er veldig fornøyd med den. Foreldrene mine og to av brødrene til mannen har også den. De er fornøyde de og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() Sv: Hvilken varmepumpe har du?Bare jeg som ikke liker varmepumpe? Vi flyttet inn i høst, og her er det varmepumpe. Men den blåser jo bare stiv kuling. Vi har renset filteret annenhver uke. Vi skrudde den av i mars, fyrt med ved i stedet... Den fikk opp varmen altså, men makan til susing hele tiden. Det er en Toshiba, forresten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Hvilken varmepumpe har du?Blåser?
![]() |
#8 |
............
Medlem siden: Nov 2010
![]() |
![]() Sv: Hvilken varmepumpe har du?mitsubishi. Kjempefornøyd ( meget stillegående)
![]() |
#9 |
Originala
|
![]() Sv: Hvilken varmepumpe har du?Vi har Mitsubishi. Relativt stillegående og av de varmepumpene vi så på, var denne den som skulle tolerere lavest temperatur. I perioder på vinterstid kan det ble under 20 minusgrader her, og jeg har hørt at en del pumper kan slite med å tilføre varme da. Så langt har det ikke vært noe problem hos oss, men det har ikke vært temperatur ned mot 30 minus ennå. Heldigvis tilhører det sjeldenhetene også. Sist redigert av Fadese : 23-06-13 kl 22:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken varmepumpe har du?
![]() |
#11 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hvilken varmepumpe har du?Selv om man ikke skal stole blindt på tester så har jeg i allefall tre stk på lista som skal sjekkes grundig.
![]() |
#12 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() Sv: Hvilken varmepumpe har du?Vi har Toshiba - den polar-versjonen tror jeg. Fornøyd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem siden: Jul 2009
![]() Sv: Hvilken varmepumpe har du?Vi har den siste du nevner (Toshiba daisekai), men har ikke fått testet den ut vinterstid enda siden huset ikke stod ferdig før nå til våren (den kostet 18 000 inkl. montering). Den har i alle fall varmet godt opp på kalde dager, men i likhet med Neket går jeg tydeligvis for åpne dører/vinduerløsningen i stedet for å komme på at det finnes AC på den også (hadde akkurat satt opp døra da jeg leste dette Sist redigert av Odelia : 24-06-13 kl 12:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() Sv: Hvilken varmepumpe har du?Vi har Mitsubishi electric kargamine og jeg er fornøyd med den, man hører jo suset fra den, men det er ikke så ille som mange andre varmepumper jeg har vært borti hos venner og bekjente. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|