|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De mest gripende/engasjerende bøkeneJeg har lyst til å høre hvilke bøker som har engasjert eller grepet dere mest gjennom voksent leseliv. Når jeg mener engasjere så er det for meg slik at jeg sjelden kjøper bøker, jeg vil ikke fylle opp huset med bøker jeg leser en gang. Men hvis en bok er så god at jeg leser den to ganger, tre kanskje, og er sikker på at jeg kommer til å lese den enda flere ganger, ja da kan det hende at jeg kjøper den fordi først da synes jeg den er verdt å eie. Og at boka er så god betyr ikke nødvendigvis at språket er perfekt eller at den objektivt sett er "høyverdig", da er det som regel fordi jeg finner noe magisk ved historien. Bøker som jeg setter i denne kategorien er f.eks.: Sist redigert av banana : 03-07-13 kl 22:36. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Unik
Medlem siden: Apr 2008
Sv: De mest gripende/engasjerende bøkenePapillon. Ble utrolig fascinert. Er dog sjelden jeg leser bøker flere ganger.
|
|
|
#3 |
|
Har ingen tittel
Medlem siden: Mar 2007
Sv: De mest gripende/engasjerende bøkenePapillon, ja! Glemte den. Setter den på lista. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Sv: De mest gripende/engasjerende bøkeneTre kamerater av Erich Maria Remarque er en sånn bok for meg.
|
|
|
#6 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2013
![]() ![]() |
Sv: De mest gripende/engasjerende bøkeneBalansekunst av Rohinton Mistry |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: De mest gripende/engasjerende bøkeneHaha, de to første på din liste er også de to første på min.
|
|
|
#8 |
|
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
Sv: De mest gripende/engasjerende bøkeneRøtter var den første boka som rysta og rørte ved meg.
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De mest gripende/engasjerende bøkeneSom fjortis leste jeg "The Outsiders", og slutten var fryktelig trist. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De mest gripende/engasjerende bøkene"Det angår også deg" av Herman Sachnowitz/Arnold Jacoby.
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jul 2009
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De mest gripende/engasjerende bøkene"Fuglane" av Vesaas tror jeg er eneste bok jeg har lest flere ganger (barne- og ungdomsbøker ikke medregnet).
|
|
|
#12 |
|
|
Sv: De mest gripende/engasjerende bøkene"Idas dans". Eg sat midt på hoppeloppeland og tørka tårer. Trur den framande mannen på andre sida av bordet vart ein smule stressa.
|
|
|
#13 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: De mest gripende/engasjerende bøkeneMange bøker opp gjennom. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
~~~~~~~
|
Sv: De mest gripende/engasjerende bøkeneRo uten årer - Ulla Carin Lindquist. Hun var en kjent tv-personlighet på SVT, før hun fikk ALS. Det er hennes historie fra hun fikk diagnosen og til hun døde. Den er fryktelig trist og lærerik.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 04-07-13 kl 14:48. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Keep calm and trot on
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Sv: De mest gripende/engasjerende bøkeneEn dåre fri av Beate Grimsrud syns jeg var gripende og en utrolig viktig bok! Jeg har bare lest den en gang, men det er ingen bøker jeg tenker så ofte på som den.
|
|
|
#18 |
|
ctrl+z
|
Sv: De mest gripende/engasjerende bøkeneJostein Gaarders 'I et speil i en gåte' gjorde varig inntrykk på ei ung jente og jeg leser den iblant enda.
|
|
|
#19 |
|
|
Sv: De mest gripende/engasjerende bøkeneI morgen var jeg alltid en løve av Arnhild Lauveng.
|
|
|
|
#20 |
|
Guardian of the galaxy
|
Sv: De mest gripende/engasjerende bøkeneCatcher in the Rye
|
![]() |
|