|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Mother of Dragons
|
![]() Vanlig strømbryter: Når er den på?Er på hytta med storebroren min og vi driver og legger inn lys. Jeg har montert det ene soverommet, han det andre. På det ene slår lyset seg på når bryteren (helt vanlig fastmontert bryter) trykkes ned, den andre opp.
![]() |
#6 |
Ser lyst på livet
|
![]() Sv: Vanlig strømbryter: Når er den på?I hine hårde dager, da jeg gikk på elektro, og det ikke var trappevender, endevender eller andre vendere med i bildet, var kretsen lukket når bryteren var inne oppe, og åpen (lyset slukket) når bryteren er inne nede. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
![]() ![]() |
![]() Sv: Vanlig strømbryter: Når er den på?Jeg sier:
![]() |
#9 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vanlig strømbryter: Når er den på?Ja, som de andre sier.
![]() |
#10 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Vanlig strømbryter: Når er den på?Vi har bryter inne oppe=på. Montert av elektriker.
![]() |
#12 |
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() Sv: Vanlig strømbryter: Når er den på?Lyset skal gå på når man trykker oppe. Noe annet blir jeg helt sprø av.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Vanlig strømbryter: Når er den på?Min morfar er elektriker og har skiftet mange lysbrytere i huset deres. Han vil ha det sånn at når han drar hånden nedover veggen så skal han slå lyset av når hånden glir over bryteren. Altså at når bryteren er ned så er lyset på. Det er motsatt av hva jeg er vant til. Min morfar har ikke jobbet med denne type elektrisitet, bare for å nevne det.
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Vanlig strømbryter: Når er den på?enig med flertallet, inn oppe er på, inn nede er av.
![]() |
#15 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Vanlig strømbryter: Når er den på?Brytaren er på når det kjem lys ut av lyspæra.
![]() |
![]() |
#16 |
lettere utlada
|
![]() Sv: Vanlig strømbryter: Når er den på?Sier som de fleste andre her. Lyset på når bryteren er inne oppe.
![]() |
#17 |
Tatt på
|
![]() Sv: Vanlig strømbryter: Når er den på?Jeg legger ikke merke til slike ting jeg, bare lyset kommer på når jeg trykker og stillingen blir motsatt av hva som var når lyset er av.
![]() |
#18 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Vanlig strømbryter: Når er den på?Takk for svar!
![]() |
#19 |
Live and let live
|
![]() Sv: Vanlig strømbryter: Når er den på?Nei, nei. Dere må jo ikke endre. Dere kan glede dere over stor forvirring hos alle som skal skru av og på lysene på hytten hos dere fremover.
![]() |
#20 |
Leser
|
![]() Sv: Vanlig strømbryter: Når er den på?Ikke endre! Dette er slike ting som gir personlighet! (Her på jobben har vi en bryter med 8 knapper - bare en av de virker. Når man først har lært seg hvilken er det ufattelig gøy å se andre knote. De små gleder ... etc
![]() |
|
|