Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Kjøpe jentekjole til bryllup på ebay eller lignende?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-07-13, 18:05   #1
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Kjøpe jentekjole til bryllup på ebay eller lignende?

Ja, min bror skal gifte seg, og jeg innser at det er på tide med shopping...

I går dro jeg derfor avsted og kjøpte meg en mørk blå kjole så er da jeg dekket opp. Jeg håper guttungen passer i dressen han fikk i fjor, det må vi sjekke. Den ble kjøpt litt stor i håp om at han skulle kunne bruke den i to bryllup.

Så var det jentungen da. Jeg tittet kjapt i går, og joda, jeg finner hvit og lys rosa "brudepikekjole" på butikken, men utvalget var minimalt. (ok, jeg lette ikke lenge og mye, og vet av erfaring fra den dressen i fjor at ikke alt slikt henger fremme, dresser ser man ingen steder, men spørr man så finner hun den på bakrommet. Og koster...)

Så da var det altså det at jeg tenkte... ebay?

Hvor vanskelig er det å finne en størrelse som passer, til ei jente på 2,5 som stort sett bruker 86 i vanlige klesstørrelser, ettersom hun er litt under gjennomnittet i lengden og ikke verdens tyngste heller? Og hvor "skummelt" er det å kjøpe slikt på ebay? Er det andre steder jeg heller burde lete?

Jeg finner nemlig flere "formal dresses" på ebay til under 200 kroner (pluss en hundrings i porto) så vi snakker under halve prisen og vel så det av barneklesbutikken jeg så de "brudepikekjolene" på, og litt andre valg også.

Jeg fant dog ikke en marineblå jeg likte da, sånn "matche mamma". I fjor hadde jeg lilla kjole i bryllup, og hun hadde en enkel (men i glatt/blankt stoff som så fin ut) lilla kjole lillejenta mi også, da bare halvannet år gammel. Hun må i alle fall ha ny kjole, og gjerne litt fin, onkel skal gifte seg!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:53.