|
Spikerhjørnet Speaker's corner. Forum for lengre debattinnlegg og meninger, politikk mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
|
![]() 22. juli - to år etterHver morgen når jeg går til jobb går jeg fra t-banen på Jernbanetorget, over Storgata, og så Pløensgate opp til Youngstorget. Jeg ser høyblokka hver morgen, rett der oppe, veldig, veldig nær. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Slumrende Ullteppe
|
![]() Sv: 22. juli - to år etterDet sitter temmelig langt framme i hjernen, ja, og jeg husker, i detalj hvor jeg var, og hva jeg gjorde, for to år siden.
![]() |
#4 |
Viser tenner
|
![]() Sv: 22. juli - to år etterSåret etter terroren er enda stort og vondt. Høyblokka og Utøya står som arr i landskapet, og påminner oss om det vonde. Jeg møter daglig lokale AUF-ere som vitner om sorgen, smerten og skadene vi ble påført 22. Juli 2011. Unge mennesker som sliter med angst, og som med synlige arr og stadige nye operasjoner som stadige påminninger om de kroppslige traumene de ble påført. I dag banker hjertet ekstra sterkt for de unge, modige i arbeiderbevegelsen som ikke har latt seg knekke eller true til taushet. I AUF lever tanken om samhold, likeverd og rettferdighet kanskje sterkere i dag.
![]() |
#5 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: 22. juli - to år etterLigger langt fremme i dag. Spesielt ettersom venninne mistet datter på utøya, og det er mye om det på fb.
![]() |
![]() |
#8 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: 22. juli - to år etterJeg tenker på det nesten daglig fortsatt, men ekstra mye i dag. Jeg veit det er minnemarkering i bygda mi og at kommunen oppfordrer til å legge roser ved minnesmerket som står her, så jeg tenkte kanskje å ta med ungene ned etterpå. De er litt små til å skjønne stort av det, og jeg har ikke tenkt å forklare dem heller, men likevel.
![]() |
![]() |
#9 |
|
![]() Sv: 22. juli - to år etterJeg tenker også på det ofte, og selvsagt ekstra i dag. Holder litt ekstra godt på ungene og gir meg sjøl rom til ettertanke og ro.
![]() |
#10 |
|
![]() Sv: 22. juli - to år etterJeg husker godt hver detalj fra den dagen, og desperasjonen i den perioden jeg ikke fikk kontakt med de jeg er glad i som oppholder seg i området rundt Høyblokka. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 22. juli - to år etterJeg kommer aldri til å glemme den halvtimen som gikk fra jeg forstod at dette var arbeidsplassen til min beste venninne, til jeg fikk beskjed om at hun var ok. Jeg visste jo at hun var på jobb den dagen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: 22. juli - to år etterJeg sitter å leser "Det vi kan stå for" av Geir Lippestad i dag, det er skremmende å lese hvordan Breivik gikk frem og tankene hans. Jeg har tenkt litt frem mot 22. juli, samme i fjor - jeg er så redd den dagen for at det skal komme sympatisører for Breivik og fullføre det han ikke, i hans øyne, klarte å fullføre.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 22-07-13 kl 15:27. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: 22. juli - to år etterVi er på Kreta i dag. Akkurat som vi var for to år siden.
![]() |
![]() |
#15 |
ctrl+z
|
![]() Sv: 22. juli - to år etterVerdt å få med seg er også kommentaren 'Ut av tiden' som står i Aftenposten i dag. Tenker mye på overlevende og etterlatte, spesielt i dag.
![]() |
#16 |
Ute på tur
|
![]() Sv: 22. juli - to år etterVi er bortreist nå, som da. For to år siden var vi på Island, uten internettdekning og det var bare helt tilfeldig at vi slo på tv for å sette på en film og så et bomba Oslo rett etter at bomben smalt. Og jeg var desperat etter å komme meg på nett for å sjekke FB og FP etter kjente.
![]() |
#17 |
|
![]() Sv: 22. juli - to år etterJeg husker dagen så veldig godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
|
![]() Sv: 22. juli - to år etterDet er en dag for ettertanke. Tenker spesielt på de som mistet sine barn og klemmer litt ekstra på mine. Som tidligere AUFer gjøre det vondt langt inni meg når jeg tenker på det. Kjenner flere som var der, men ingen som står meg veldig nær. Kjenner mange som jobber i regjeringskvartalet også. Vi er på småbruket vårt som vi var i 2011. Det var en grusom dag og kan kjenne kvalmen og fortvilelsen jeg følte da jeg våknet til de forferdelige tallene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 22. juli - to år etterMine tanker har vært hos alle de som ble berørt i dag.. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|