Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Hosta, blir alle store eller finnes det små?

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-13, 08:58   #1
Mrs. S
Bør lage seg en tittel selv

Mrs. S sin avatar

Medlem siden: Sep 2011
Mrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smartMrs. S imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hosta, blir alle store eller finnes det små?

Jeg har en nydelig hosta som er mange år, husker ikke sikkert. Den var flott de første årene, men nå dekker den hele bedet på 1 x 1 meter. Jeg er ikke sikker på hva jeg skal gjøre.

Hadde det ikke vært for de hersens rådyrene skulle jeg plantet bedet fult av løkvekster og latt hostaen stå så den får dekke de visne løkene. Men jeg mater ikke rådyrene mer med dyre blomsterløk. Planter jeg sommerblomster der så kveler hostaen de. Andre stauder klarer ikke å hevde seg mot hostaen.

Skal jeg flytte hele planten? Jeg har andre steder der den kan vokse og bli så stor den vil (men jeg har sikkert uflaks så den ikke vil vokse der).
Skal jeg dele den og regne med at den blir litt mindre i noen år, for så å dele den igjen når den er for stor?
Finnes det hostaer som bare blir 30-40 cm i diameter når de er helt utvokst?

Mrs. S er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:36.