Campingvogn - Hva velger jeg?
Hei alle sammen, jeg er ny her på forumet og ser at her er en god del campingvogntråder fra før av men oppretter likevel en ny og håper dere kan hjelpe meg.
Etter mye om og men så har kona funnet ut at selv om hun ikke er en camper så kan vi prøve dette. Vi er en familie med to barn på henholdsvis 2 og 4 år samt at vi har to små hunder som vi ønsker å ha med oss når vi drar på ferie. Den ene hunden er en omplasseringshund som har blitt veldig bra, men vi er redd at mye skal ødelegges hvis hun må separeres fra oss og være hos fremmede under for eksempel en 14 dagers sydentur. Vi tenkte en stund på å leie vogn men ser jo at de som leier ut ønsker at vognene skal forbli dyrefrie så da er det vel kanskje like greit å kjøpe seg en egen vogn.
Første ferie som vil være aktuellt å bruke vogn i vil være sommerferien 2014 så jeg er jo ute i passelig god tid for en gangs skyld. Den tiden trenger vi nok da ingen av oss har noen erfaring eller preferanser med campingvogn. Vi har jo likevel satt oss noen krav og det er jo ikke sikkert alle kan oppfylles innenfor de gitte rammer men da får vi finne ut hva som teller mest.
Så til de kravene som vi har satt oss:
1 Tilatt totalvekt max 1500 kg (Akkurat kjøpt "ny bil" 2009 Honda Accord )Gjerne så mye nyttelast som mulig...
2 Helst eget avlukke hvor de 2 barna kan være for seg selv når de skal sove
3 Varmtvann er en selvfølge, men det må minimum være en hånddusj slik at mor har mulighet til å vaske håret.
4 Helst ikke for mye blomstrete trekk og slikt (Hvorfor er det det i nesten alt av vogner?)
5 Helst lys innredning.
Siden dette er første forsøk så ønsker vi heller ikke bruke veldig mye penger på dette, skal snart selge den bilen som Accorden erstatter og satser på å bruke hele eller deler av overskuddet på vogn. Vi snakker da om at vi blir liggende i prissjiktet fra 0 til 70-80000.-
Håper på hjelp her.
|