|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Spinoff: Hvordan ser du for deg å bo når barna flytter ut?Jeg har tenkt en del på dette i det siste, og rekekhustråden fikk meg til å tenke enda mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
|
![]() Sv: Spinoff: Hvordan ser du for deg å bo når barna flytter ut?Jeg ser for meg å bo mange steder. En stor villa ønsker jeg meg nå som barna bor hjemme, men når de ikke bor hjemme lenger kan man jo reise rundt så mye man vil! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Curlingkone
|
![]() Sv: Spinoff: Hvordan ser du for deg å bo når barna flytter ut?Jeg håper å kunne bo her så lenge som mulig. Vi har et hovedhus på ca 250kvm, og et utleiehus, dvs en leilighet i et tilhørende hus på ca 65kvm. Det gjør at vi har flere muligheter uten å flytte.
![]() |
#4 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Spinoff: Hvordan ser du for deg å bo når barna flytter ut?
Hvordan planlegger dere å få til det? Er deres nåværende behov viktigst, eller tenker dere like mye på behovene senere? Spør bare for å forsøke å sortere i mine egne tanker omkring dette. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Spinoff: Hvordan ser du for deg å bo når barna flytter ut?Om me ikkje har flytta til da, så blir det leilighet i kantar av landet med snillare klima og større forhold enn her. Eg håpar me skal klare å flytte før den tid, men det er ikkje akkurat enkelt.
![]() |
#6 |
bits and pieces
|
![]() Sv: Spinoff: Hvordan ser du for deg å bo når barna flytter ut?Hvis jeg ikke vinner i lotto så bor jeg her til jeg dør. Og det vil jo bare passe perfekt. Leilighet i første etasje og pleiehjem på andre siden av boden.
![]() |
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Det er blant annet dette jeg funderer på. ER det deilig for meg? Eller vil jeg bare bli stresset av vedlikehold og rengjøring? Nok plass og litt hage må jeg ha. Men svært hus? Tja, jeg ser ikke for meg at det ville vært deilig for meg, men jeg har sant å si aldri prøvd, bortsett fra barndomshjemmet mitt, og der er det mye å gjøre. :svett: |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
nju nja njo
|
![]() Sv: Spinoff: Hvordan ser du for deg å bo når barna flytter ut?Nå er det så lenge til for min del at jeg ikke har tenkt veldig mye på dette, men ekstra soverom til gjester vil jeg helst ha. Det trenger ikke å være ett soverom per gjest, ekstra bad og i det hele tatt, men sengeplass. Min mor har leilighet med ett soverom og det blir aldri til at vi er der så mye fordi det blir trangt. Stor enebolig med mye vedlikehold er ikke aktuelt verken i dag eller senere.
![]() |
#9 |
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
![]() Sv: Spinoff: Hvordan ser du for deg å bo når barna flytter ut?Akkurat nå, føler vi at vi kommer til å bli boende akkurat her, livet ut. Rekkehus på 110 kvm. Vi har tre soverom + eventuell fremtidig kjellerstue (da får vi totalt ca 130-140 kvm), og når ungene flytter ut kan vi gjøre om til gjesterom og kontor, tenker jeg.
![]() |
#10 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Spinoff: Hvordan ser du for deg å bo når barna flytter ut?Hus og hage er ikke deilig for meg.
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
Jeg bor også under 1 km fra mine foreldre. Mannen 2 km fra sine, men det har ikke alltid vært sånn for ham. Jeg skjønner på andre at det er vanlig å komme "hjem" i sommerferien og slikt, men jeg har jo aldri hatt det sånn og har aldri overnattet hos mine foreldre etter at jeg flyttet ut. Jeg innbiller meg at det blir sånn med mine barn også, men realiteten er at de aldri kommer til å ha råd til å bo i denne byen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Trallallaa
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Spinoff: Hvordan ser du for deg å bo når barna flytter ut?Når ungene har flyttet ut kommer vi til å kvitte oss med huset og kjøpe en leilighet med to soverom. Det er ingen vits i å sitte med digert hus og diger hage som krever vedlikehold. Tenk så deilig å bo i leilighet å slippe å tenke på at huset trenger maling, nye takrenner eller nye vinduer. Eller at plenen trenger en klipp, hekken like så og at de trærne skulle vært trimmet. Jeg kjenner jeg gleder meg allerede.
![]() |
#13 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Spinoff: Hvordan ser du for deg å bo når barna flytter ut?Når ungene flytter ut er jeg sikker på at vi enten med en gang eller etter en stund kommer til å havne i en 3-roms leilighet. Da vil vi ha et ekstra soverom, slik at barn/barnebarn kan komme på overnattingsbesøk. Men ikke alle samtidig, selvsagt, det vil vi ikke ha plass til. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Curlingkone
|
Ja, dumt å sitte med stor hage om det bare er pes.
![]() |
#15 |
Kontrollfrik
Ja, det høres herlig ut. Men er det "slemt" mot barna? |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Kontrollfrik
![]() Sv: Spinoff: Hvordan ser du for deg å bo når barna flytter ut?Dere som ønsker dere leilighet: Hvilke krav har dere? Til innhold, uteplass og beliggenhet. Jeg ser at det er mange leiligheter i mitt område, men ingen med den beliggenheten jeg kan tenke meg... |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
© All rights reserved
|
Hvorfor i lall verden skal det være slemt mot barna? De har jo sine egne boliger og om de mener at man skal ha en så stor bolig at mor/far og alle barn/svigerbarn/barnebarn skal kunne overnatte der samtidig, så kan de jo få seg et stort hus selv og innvitere hele storfamilien på overnatting? Sist redigert av 007 : 28-07-13 kl 19:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Spinoff: Hvordan ser du for deg å bo når barna flytter ut?Vi blir nok boende her i hvertfall ti, femten år til. Da er vel E og W flyttet hjemmefra, og vi må tenke over hvordan vi vil ha det. Mer enn et mål tomt og hus på 160/170 kvadrat pluss kjeller. På fire plan, pluss kjelleren, er nok i overkant både stort og upraktisk etterhvert.
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03 Sist redigert av gullet : 28-07-13 kl 19:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
X First Lady
![]() Sv: Spinoff: Hvordan ser du for deg å bo når barna flytter ut?Vi er i ferd med å selge vår enebolig og skal flytte til en ny leilighet som skal stå ferdig neste år. Sist redigert av Michelle : 28-07-13 kl 19:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Erfaren nok
|
Jeg ønsker meg en leilighet med litt ok veranda/terasse, gjerne 2-3 etasje. Men ikke blokk. Men samtidig sånn at ikke «alle kjenner alle». Kort avstand til evt jobb, og kort avstand til sentrum. Sånn at bil ikke er et must.
![]() |
|
|