Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kjøttdeig som veldig snart går ut på dato

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-07-13, 00:44   #1
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Kjøttdeig som veldig snart går ut på dato

Det går bra bare å fryse kjøttdeigen, så holder den lenge, eller?

Hvis ikke, så gjorde jeg kanskje en ikke fullt så god deal på butikken i dag.

Gammel 30-07-13, 00:45   #2
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Sv: Kjøttdeig som veldig snart går ut på dato

Jeg hadde fryst den ja og da holder den jo mye lenger.

Gammel 30-07-13, 00:47   #3
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan fryse den eller steike den opp og deretter fryse.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 00:48   #4
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Den er allerede fryst. Hvor lenge holder den da, ca? (Jeg kjøpte litt mye... )

Gammel 30-07-13, 00:52   #5
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Den er allerede fryst. Hvor lenge holder den da, ca? (Jeg kjøpte litt mye... )

Det kommer an på kvaliteten før nedfrysing, men i følge denne siden holder den seg i 3-4 måneder. Men nå er vel kanskje kjøttdeig forbruksvare hos deg (også), så du kan jo bare bruke de neste gang du lager pizza, taco e.l. Evt lage et stort parti kjøttkaker, lasagne o.l og fryse?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 00:53   #6
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Jada, skal jo det, men når man har 10 pakker så går det jo fort noen uker før alt er brukt opp.

Men 3-4 mnd, det skal vi greie.

Gammel 30-07-13, 00:56   #7
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Øh, nå kom jeg på at det er jo selvsagt kyllingkjøttdeig jeg snakker om, da vi har gått helt over til det... Finner ikke akkurat det i lista på den linken. Men det ser ut som annen kylling holder minst like lenge som kjøtt, så det er vel greit.

Gammel 30-07-13, 07:34   #8
Simone
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Sep 2007
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg har erfaring med at kyllingkjøttdeig begynner å lukte død og fordervelse allerede 1-2 dagar før den går ut på dato, så eg innbillar meg at den er litt mindre holdbar enn storfekjøtt.
Eg har slutta å kjøpe kyllingkjøttdeig på grunn av den lukta. Lukta forsvinn jo stort sett dersom eg lar kjøttdeigen lufte seg litt etter at pakken er opna, men dersom det er kort tid igjen til den går ut på dato, så heng liksom lukta i heilt til kjøttdeigen er steikt og krydra. Uff og æsj.

Gammel 30-07-13, 08:44   #9
Mirmell

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Når det er kyllingkjøttdeig det er snakk om, og den går ut i dag eller i morgen, tipper jeg den er dårlig allerede (før du frøys den).
Min erfaring er i alle fall at alt av kyllingprodukter blir dårlig flere dager før datoen for siste forbruksdag. Vi skulle grille bl.a kyllingfilet i går. Ifølge datomerkingen skulle den holde til 3. august. Men da vi åpna pakken, lukta det helt jævlig. Jeg vet jo at kylling aldri lukter spesielt godt, men man lukter det virkelig når kyllingen ikke er spiselig lenger.

Gammel 30-07-13, 08:52   #10
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er det jo i tillegg "hundedager" - jeg er og skeptisk. Jeg synes forøvrig at kyllingkjøttdeig lukter fryktelig når man åpner okke som, men...

http://no.wikipedia.org/wiki/Hundedagene

Gammel 30-07-13, 09:33   #11
DollyDuck
Superduperaktiv

DollyDuck sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: På bygda
DollyDuck er litt kulDollyDuck er litt kul
Standard

Alt av kyllingprodukter lukter død og fordervelse når man åpner pakken. Men selv om jeg har brukt kyllingkjøttdeig til dagen etter den gikk ut på dato har den aldri skapt noen problemer. Etter den er stekt både smaker og lukter den helt normalt.

Gammel 30-07-13, 09:49   #12
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det går bra bare å fryse kjøttdeigen, så holder den lenge, eller?

Hvis ikke, så gjorde jeg kanskje en ikke fullt så god deal på butikken i dag.

Joda, det gjør jeg ofte. Går helt fint.

Gammel 30-07-13, 18:44   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det hender titt og ofte at jeg spør om noen har sluppet en fjert når jeg åpner kyllingpakkene.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-07-13, 18:47   #14
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Standard

Vi spiste en av pakkene i går, den smakte helt fint. Det var vel i dag eller i morgen som var siste forbruksdag, tror jeg.

Men promp, ja, det lukta det.

Gammel 30-07-13, 19:10   #15
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har sluttet å fryse kylling, synes hverken det smaker godt eller lukter godt når jeg tar det opp igjen.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.