|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Helt fantastisk nydelig hjemmelaget melkefri iskrem/softisJeg har nettopp laget en softis fra en svensk vegansk blogg. Var veldig spent, siden jeg har laget ganske mange iskremer som har smakt, tja, helt greit (noen har vært gyselige og, men de fleste har vært ok).
![]() |
#2 |
finner ut av mye
|
![]() Sv: Helt fantastisk nydelig hjemmelaget melkefri iskrem/softisDen må jeg visst prøve en gang.
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Helt fantastisk nydelig hjemmelaget melkefri iskrem/softis
Ja, det går nok, men konsistensen blir sikkert litt annerledes. Må huske å røre i isen hvert kvarter til den er frossen da, og kanskje servere sjokoladesausen over isen siden det kan være litt vanskelig å røre den inn.
Ja, det tror jeg nok går fint. Skal prøve det selv. Finner jeg melkefrie iskjeks, skal jeg prøve å lage kroneis og ha i fryseren. Bare fylle iskjeksene med ismassen til kanten øverst, kanskje strø over noen hakkede nøtter og la det fryse igjen, så pakke dem inn og oppbevare dem i fryseren.
![]() |
|
|