Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Here we go again: Spisestuesofa

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-08-13, 09:20   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 181
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Here we go again: Spisestuesofa

Vi har flyttet og har nå en stue som trenger møbler. Vi har jo møbler fra før, men de passer på en måte ikke inn.

For et par år siden gikk jeg til innkjøp av en alldeles lekker spisestuesofa. Problemet var bare at den var 2,7 meter lang, ble levert i en del og vi bodde i 4. etasje i en blokk med ganske trangt inngangsparti. Det var faktisk ikke verken praktisk eller teoretisk mulig å få den sofaen inn i huset vårt. (Den ble levert tilbake og vi fikk tilbake pengene.)

Men nå kan vi jo forsøke igjen. Ikke på en som er 2,7 meter, men på noe litt mindre. Eller skal vi ikke det?

Hvis vi kjøper spisestuesofa, så kommer vi til å få plass til skikkelig langt spisestuebord. Det betyr at vi kan ha mange middagsgjester. Både mannen min og jeg liker å ha middagsgjester. Men det er en forutsetning at sofaen er så god å sitte i at jeg kan sitte der og strikke osv. Leiligheten må nemlig også inneholde en sofa som ikke står foran tv'en. Jeg må kunne sitte i en god sofa og strikke eller lese uten å ha fotball/golf/whatever flimrende på tv'en rett foran meg.

Egentlig føler jeg at vi trenger en interiørkonsulent, men sånt tar man seg vel ikke råd til, gjør man?

Men altså: Er det noen som har forslag om gode spisestuesofaer som ikke er over 2 meter lange?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:49.