|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva gjør vi med trappa vår?Vi holder på å pusse opp og jeg har så lyst til å gjøre noe med trappa, men jeg vil ikke ha hvite trinn pga mye aktivitet med fire barn og hunder. Om den er hvit vil den se møkkete ut hele tiden. Jeg er så utrolig dårlig på sånne ting og klarer ikke se muligheter. Går det an å f.eks. male alt annet enn trinnene hvite? I så fall, bruker man da samme farge som på lister? Andre tips? Legger ved bilde. Trappa er veldig "80-talls" og ikke spesielt vakker. ( Og ja, det står en sofa under der nå fordi vi bruker tv-stua som soverom en liten stund og ville ikke kaste den nye sofaen. Ikke spesielt fint, men utrolig deilig å ligge under der å lese. :P ). |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hva gjør vi med trappa vår?Jeg har ikke lik trapp, for vår er ikke åpen mellom trinnene, men jeg har malt vår trapp hvit overalt, med unntak av selve trinnene, de er malt lys grå. Det ville vel fungert på deres trapp, også?
![]() |
#3 |
Nå også i farger
![]() Sv: Hva gjør vi med trappa vår?Lys grå kan fungere, men jeg er redd det vil se møkkete ut også? Det blir ikke fint å holde trinnene i fargen de er nå, nei? Det er det mest praktiske. Mest fristende å bare la trappa være, men den er jo ikke noe fin og når vi først pusser opp alt er jeg redd trappa "ødelegger" hele inntrykket. Trappa går opp midt i stua vår. Det er også en grunn til at jeg tviler på grå (for jeg har tenkte på det), da det ikke passer til resten av fargene her. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hva gjør vi med trappa vår?Jeg ville prøvd meg med å male alt det andre hvitt, og så bestemt meg for trinnene.
![]() |
#5 |
Nå også i farger
![]() Sv: Hva gjør vi med trappa vår?Ja, det går jo også an. Sisal er i grunn et ganske smart tips, pga hunder. Da blir det ikke så glatt. Tenker du da på hele trinnet eller bare på midten? Burde vel male i bomull da, som lister og dører er i? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Hertuginne
|
![]() Sv: Hva gjør vi med trappa vår?Lys grå er helt genial, selv ikke hybelkaninene viser.
![]() |
#7 |
Nå også i farger
![]() Sv: Hva gjør vi med trappa vår?Uff, ja, enklest mulig! |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hva gjør vi med trappa vår?Legg sisal i trinnene, mal resten.
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Hva gjør vi med trappa vår?Vi har en trapp som er helt hvitmalt, og en som er hvitmalt men med selve trinnene pusset ned og oljet. Jeg vet hvilken som ser skitnest ut, for å si det sånn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
:)
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hva gjør vi med trappa vår?
Jeg ville valgt hele trinn i sisal ja, og bomull.
![]() |
#11 |
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hva gjør vi med trappa vår?Vi har hvitmalt trapp med grå trinn, men de er ikke åpne. Det er fint. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Hva gjør vi med trappa vår?Vi har åpen trapp som er helhvit, jeg vurderer å legge eiketrinn eller sisal. ALT vises i den trappa også 3 sekunder etter at den er vasket.
![]() |
#13 |
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: Viken
![]() Sv: Hva gjør vi med trappa vår?Male hvitt, og beise trappetrinn i en mørk farge, valnøtt f.eks.
![]() |
#14 |
maler
|
![]() Sv: Hva gjør vi med trappa vår?Vi har alt annet enn trinnene hvit-ish (samme farge som lister, tror det er bomull) og trinnene i sand. Jeg synes det er fint, det passer fnt inn med det vi har ellers her. Lys antikk på vegger, bomull lister og en lys eikeparkett.
![]() |
#15 |
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() Sv: Hva gjør vi med trappa vår?Jeg har malt vår trapp rød! Og trinnene skal vi beise mørk grå.
![]() |
#16 |
Søt og rar
|
![]() Sv: Hva gjør vi med trappa vår?Dere som har maling på trinnene, hvilken type er det dere har brukt?
![]() |
#17 |
maler
|
![]() Sv: Hva gjør vi med trappa vår?Vi har brukt gulvmaling, tror det er jotun, men akkurat det er jeg ikke helt sikker på. Maling blir ikke fortere stygt enn lakk. Vi hadde beis og lakk her før. Furutrapp er imidlertid ikke så bra, det blir veldig lett hakk.
![]() |
#19 |
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva gjør vi med trappa vår?Evt kan du male rundt og legge trappefornyer i trinnene. Da kan du velge det treslaget du vil.
![]() |
#20 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: Hva gjør vi med trappa vår?
Vi også, kan blandes i alle farger. Vi malte i lys grå. Ingen sår eller riper foreløpig.
![]() |
|
|