|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har fått viljen sin
|
![]() Hvilken ismaskin er bra?Ismaskinen vår har takket for seg etter (ikke alt for) lang og (veldig) tro tjeneste. Vi har hatt denne fra Philips som har vært i bruk nesten hver helg ti nærmere to år. Fryseelementet har begynt å lekke og må kastes. Jeg finner ingen pålitelige butikker som selger kun nytt element og vakler nå mellom å kjøpe en identisk ismaskin eller en med større volum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Hvilken ismaskin er bra?Det er mulig, men like dyrt å kjøpe nytt element (eller nytt lokk, hvis man mister det i gulvet...) som å kjøpe ny maskin.
![]() |
#4 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken ismaskin er bra?Jeg har den Phillipsen men den funker ikke like bra som ismaskiner der hele bollen er fryseelement. Her er jo bare fryseelementet i bunn så det tar lenger tid å lage is og den blir ikke like fast. Så jeg kommer til å bytte denne ut snarest med en fra Krups, tror jeg (599,- på Siba). Eller en iskrembolle til Kenwooden, men den er mye dyrere.
![]() |
#5 |
Har fått viljen sin
|
![]() Sv: Hvilken ismaskin er bra?Jeg har vært strålende fornøyd med min Phillips, det må jeg bare få si. Jeg lager imidlertid ganske tjukk masse som skal i maskinen, hvis man har tynn væske i tipper jeg det tar ganske lang tid ja. Må hele bollen inn i fryseren på Krups sin? Den ser ut til å kunne lage mer is i slengen også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hvilken ismaskin er bra?Jeg lager også tykke væsker, som regel. Ja, hele bollen (innerbollen) skal inn i fryseren, mye bedre synes jeg. Da er hele greia iskald og isen får en tykkere og bedre konsistens, synes jeg. Jeg skal kjøpe en snart, og selge eller gi bort Phillipsen.
![]() |
|
|