|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Trenger tips til "lager-seg-selv"-middag som går relativt kjaptJepp, i ettermiddag skal jeg være alene med ungene og med en brøleape (minsten) og en som skal gjøre lekser, trenger jeg en middag som lager seg selv, men som samtidig er god og sunn. OG barnevennlig.
![]() |
#2 |
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Trenger tips til "lager-seg-selv"-middag som går relativt kjaptSånne dager velger jeg ofte fiskekaker som varmes i ovnen mens jeg fikser tilbehøret, f.eks. fullkornspasta eller ris, evt. potetmos om jeg skulle ha ferdigkokte poteter fra dagen før. Knaskegulrøtter, minitomater, agurkbiter, lett å spise og tilberede. Evt. burgerbrød i stedet for pasta/ris.
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Trenger tips til "lager-seg-selv"-middag som går relativt kjaptFiskekaker ja, gjerne i grovt burgerbrød med oppkuttet agurk, tomat og løk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Trenger tips til "lager-seg-selv"-middag som går relativt kjaptSmart, det er det lenge siden vi har hatt. Det liker alle ungene også. Takk for tips, da blir det det.
![]() |
#5 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Trenger tips til "lager-seg-selv"-middag som går relativt kjaptDet hørtes godt ut! Tror det må bli det samme her.
![]() |
#6 |
![]() Sv: Trenger tips til "lager-seg-selv"-middag som går relativt kjaptVi hadde det i går, jeg hadde sånn ca. 20 min å lage og spise middag på i går. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Trenger tips til "lager-seg-selv"-middag som går relativt kjaptJeg banner vel i kjerka nå, men jeg liker å ha ferdig (frossen) potetmos i frysen. Kjappere potetmos skal man lete lenge etter. Og så inneholder den kun poteter. Husker ikke hvem som har den. Nora? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Ad astra
|
![]() Sv: Trenger tips til "lager-seg-selv"-middag som går relativt kjapt
![]() |
#9 |
Off the map.
|
![]() Sv: Trenger tips til "lager-seg-selv"-middag som går relativt kjaptBåde karbonader og fiskekaker er typisk slike 'middager' hos oss. Enten på en grov brødskive, eller med litt salat/rå grønnsaker til.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: Trenger tips til "lager-seg-selv"-middag som går relativt kjaptHer ble det Jippi sine fiskeformer, rå brokkoli og gulerøtter og kokte poteter. Alle var fornøyde og fiskeformene smakte faktisk veldig godt og inneholdt 70% fisk.
![]() |
#11 |
![]() Sv: Trenger tips til "lager-seg-selv"-middag som går relativt kjaptSå bra, skal sjekke ut Jippi sine fiskeformer. Jeg bruker også den potetstappen (til familien). Til meg selv freser jeg av litt sopp, løk og evt. asparges og paprika eller lignende. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Trenger tips til "lager-seg-selv"-middag som går relativt kjaptDet ble fiskekaker, pastaskruer (for dem som liker det), nypoteter (for dem som liker det), gulrøtter og rømme. Nam.
![]() |
|
|