|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Fisk og barnJeg er dritt lei av klaging på fiskemåltidene. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fisk og barnUngene mine liker bare rein fisk og vil ikke ha ting som fiskepinner og fiskegrateng. Laks er favoritten deres når jeg steker den med salt, pepper og rømme oppi i ovnen i biter. Stekt makrellfillet som er snudd i mel, salt og pepper først går også ned på høykant. Da lager jeg rømmesaus ved siden av. Bare heller en boks rømme i panna og koker opp etter at jeg har stekt fisken i panna. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Tøff i frakk
Medlem siden: Nov 2006
![]() Sv: Fisk og barnFiskeburgere servert som hamburgere er populært hos mine. Hjemmelagede fiskepinner og annen ren fisk også. De liker ikke laks.
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Fisk og barnFine liker/liker/elsker (nr. 1, 2 og 3) fiskesuppe med laks:
![]() |
#5 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Fisk og barnJeg panerer fileer selv, og ungene elsker det. Selv hun som ikke liker hvit fisk!
![]() |
#6 |
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fisk og barnLaksefilet, stekes hel i ovnen, med litt salt på, og så innsmurt med chilisaus. Serveres med nesten hva som helst. Vi bruker mye ris og salat, og så litt rømme.
![]() |
#8 |
Drømmer
|
![]() Sv: Fisk og barnHavets skattekiste |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Fisk og barnHva slags fiskemiddager er det ungene klager på da? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Borte
|
![]() Sv: Fisk og barnUngene mine er veldig glad i hjemmelaget fiskegrateng.
![]() |
#11 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Fisk og barnJeg har en ekstremt kresen unge og en ganske kresen unge, men fisk er ikke det det klages på.
![]() |
![]() |
#13 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Fisk og barnMå vel innrømme at jeg ikke helt hva som er barnevennlig for de ungene jeg kjenner, inkludert egne, liker så utrolig forskjellig. F.eks elsker Snuppa mi ren fisk type stekt laks, bakt laks - kald eller varm. Klumpen liker mer type grove fiskekaker, fiskepudding på skiva osv. Men tips som minst en unge liker her er:
![]() |
#14 |
Minituren blogger
Medlem siden: Aug 2013
Hvor: Oslo
![]() |
![]() Sv: Fisk og barnFerdig krydret flossen Findus laks og ørret falt i smak hos mine en peroiode til minstemann fant ut at han bare liker fiskekaker og fiskepinner. Vi lager agurksalat poteter og serverer med rømme. Egen fisket abbor var det ikke noe problem å servere
![]() |
#15 |
Eppur si muove.
Medlem siden: Jan 2012
![]() Sv: Fisk og barnJeg vet heller ikke helt hva barnevennlig fisk er, men mine er veldig glad i fisk i allefall. Eller, lillebror spiser jo ingenting, men kan til nød driste seg til å spise et par fiskepinner når vi en sjelden gang har det. Storebror elsker fisk. Favorittene er stekt torskefilet med poteter, grønnsaker og hjemmelaget aïoli, stekt laksefilet med f.eks. asparges/squash-salat og rømmedressing (med gressløk og sitron) og hjemmelagede panerte fiskekaker med poteter, grønnsaker og smeltet smør/eggesmør.
![]() |
#16 |
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Fisk og barnMine unger liker alle typer fisk som ikke er fiskesuppe. De liker det mye bedre enn kjøtt,
![]() |
#17 |
Kakemonster
|
![]() Sv: Fisk og barnMin fireåring er selverklært pølseelsker, spør henne hva vi skal ha til middag og du kan vedde alt du eier på at hun svarer pølse.. Men er det det hun spiser mest av? Åneida. Fiskeboller eller fiskegrateng, DA spiser hun som en hest.
![]() |
#18 |
|
![]() Sv: Fisk og barnMine er veldig glad i nuggets av torsk. Blander egg og sweet chilisaus, og dypper fisken i. Ruller deretter i knust nachos. Steikes i olje på panne eller i omnen. Dersom eg har dei i omnen, ringler eg litt olje over. Serveres med potetbåter med salt og timian/ rosmarin. Gjerne ein salat til.
![]() |
#19 |
Mother of Dragons
|
![]() Sv: Fisk og barnVi har tradisjon på at fiskemiddag=dessert etterpå for de som spiser fisk (ikke fiskematmiddager men fiskemiddagene) og har fått frem en opparbeidet hurrareaksjon på at det er fisk til middag. De spiser alt mulige typer nå.
![]() |
|
|