Frokost til ikke-frokostmenneske?
Jeg er ikke noe frokostmenneske. Det har jeg aldri vært og jeg husker fra barndommen hvor jeg satt og smågnagde på en brødskive og fikk kanskje i meg til slutt en halv skive. (Dette var uavhengig av pålegg.)
Jeg har aldri vært glad i brødmat, bortsett fra fersk loff og foccaccia. Men til og med jeg skjønner at dette ikke er noe jeg kan spise hver dag. 
På en vanlig hverdag er første måltid lunsj kl. 11. Av og til ikke før kl. 12. Før dette har jeg kanskje fått i meg en kaffe mocca fra 7Eleven (med ekstra sjokoladesirup i for å dekke over kaffesmaken. Jeg liker ikke kaffe så er kun ute etter koffein) på vei til jobb. Og kanskje en eller to biter twist dersom sjefen har fylt opp bollen på kontoret sitt, for å få opp blodsukkeret litt.
Jeg finnes ikke interessert i mat og matlaging. Moren min pleier å si at jeg "kan dø ved siden av brødboksen", og det er sant. Jeg er ikke noe A-menneske så jeg har mer enn nok med å bare få på meg klær om jeg ikke skal stå og kokkelere i tillegg. F.eks. hadde jeg kanskje klart å få i meg egg og bacon, men jeg synes kl 6 er tidlig nok å stå opp for meg.
Så, poenget er; Jeg innser at det ikke er så lurt å bare spise to store måltider pr. dag og at første måltid ikke bør være lunsjen. Er det noen som har tips til frokost? Det bør gå kjapt å lage om morgenen eller kan lages i stand kvelden før. Og som kan tas med i vesken for å spises mens jeg sitter foran dataen (i åpent landskap) og leser e-post mm.
Jeg er ikke glad i yoghurt, havregrøt (kan til nød gå an med masse sukker og syltetøy på), div. gryn, brødmat og nøtter.
|