Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Earthsea-bøkene av Ursula le Guin, hva er det jeg ikke skjønner?

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-13, 17:24   #1
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Earthsea-bøkene av Ursula le Guin, hva er det jeg ikke skjønner?

Jeg har fått anbefalt disse bøkene av så mange, bla her inne, og har lest a wizard of earthsea nå, og syns den var drittkjedelig, rett og slett. Det minnet meg nesten om å lese en bokrapport, en gjenfortelling av en spennende historie. Syns både handling og personer var overfladisk beskrevet, og at man halset gjennom historien uten mål og mening. Så hvorfor er det så mange jeg kjenenr som elsker disse bøkene? blir de bedre? Hva har jeg gått glipp av? Kan noen som har lest de hjelpe meg?

Gammel 21-08-13, 18:51   #2
Høst
Ad astra

Høst sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 339
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Earthsea-bøkene av Ursula le Guin, hva er det jeg ikke skjønner?

År og dag siden jeg leste disse, men jeg elsket de!! Synes dog å huske at det var litt samme følelsen som ved Game of Thrones, måtte lese ganske mye før jeg følte at jeg var "inne" i historien.

Hmmm...Kanskje jeg må lese de på nytt kjenner jeg, altfor lenge siden sist....

Men man må like fantasy da?

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-13, 20:52   #3
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on

Mrs. Longbottom sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Earthsea-bøkene av Ursula le Guin, hva er det jeg ikke skjønner?

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

År og dag siden jeg leste disse, men jeg elsket de!! Synes dog å huske at det var litt samme følelsen som ved Game of Thrones, måtte lese ganske mye før jeg følte at jeg var "inne" i historien.

Hmmm...Kanskje jeg må lese de på nytt kjenner jeg, altfor lenge siden sist....

Men man må like fantasy da?

Jaja, jeg elsker fantasy. Men dette ble for kjedelig.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:19.