|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bryllup: gave - hvor mye bruker man?Det er evigheter siden jeg har vært i bryllup. Nå er det en god veninnne som skal gifte seg, og mannen og jeg er invitert. De ønsker ikke ting, men tilskudd til reise. Så: hvor stor sum legger man i en gave? Er 1000,- passe? Det er i alle fall det tallet som svirrer rundt i mitt hode.
![]() |
#2 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Bryllup: gave - hvor mye bruker man?Det var det vi (og alle vennene våre, virket det som) ga i bryllup tidligere i år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Bryllup: gave - hvor mye bruker man?Vi ga fem hundre til tilsvarende her i sommer. Det ga også de andre parene jeg kjenner. Men vi er nok ikke vant til så dyre gaver som jeg gjennom fp har skjønt at mange er. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Bryllup: gave - hvor mye bruker man?Nå ga ikke vi penger, men vi kjøpte vel fire kniver som til sammen kostet 1200-ish, men jeg synes 1000 kroner er en fin sum.
![]() |
#5 |
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bryllup: gave - hvor mye bruker man?1000 er en fin sum. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bryllup: gave - hvor mye bruker man?Vi var i bryllup i helgen og da var vi en vennegjeng som ga 1000 kroner pr par. Vi kjøpte gave sammen og det ble nok til en av de dyrere tingene på ønskelista.
![]() |
![]() |
#7 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Bryllup: gave - hvor mye bruker man?Jeg også ville tenkt kr 1000,- om vi var bedt i bryllup til vennepar, og spesielt om vi var bedt til middag. Men en må jo selvfølgelig gi ettersom en har råd til. Har man ikke råd til kr 1000,- så er det helt sikkert greit med 500,- også om en har råd til det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Bryllup: gave - hvor mye bruker man?Jeg skal i bryllup nå i helga, og paret ønsker seg tilskudd til reise. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Bryllup: gave - hvor mye bruker man?Vi ga 1000,- forrige helg. Det var til en ungdomsvenninne jeg ikke har særlig kontakt med i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|