Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hjelp meg å lage kake uten oppskrift!

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-08-13, 21:49   #1
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Hjelp meg å lage kake uten oppskrift!

Hehe, en venninne har en kake, med en hemmelig oppskrift. Den var veldig god, og jeg klarte ganske greit å knekke fremgangsmåten. Men noe gikk feil i dag da jeg laget den.

Hovedsakelig er det en marengsbunn med nøtter, den er veldig saftig . Skal fryses. Oppå et det smeltet sjokolade med litt kaffe, og så vanilkerem med krem og masse bær. En pavlova med nøttebunn med enkle ord.

Bunnen ble helt stiv og crispy. Stekte i 1.5 t på 150 grader. Laget pavlovabunn med 200 gram mandler i. Eddik og maizenamel og i det hele tatt. Jeg trenger altså hjelp til å lage en slags suksesstertebunn blandet med Pavlova.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 21:55   #2
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 355
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å lage kake uten oppskrift!

Hemmelig oppskrift? Hvorfor det? Lever hun av å bake den og vil miste levebrødet dersom hun deler den med deg?

:hjelpsom:

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-08-13, 21:57   #3
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Hemmelig oppskrift? Hvorfor det? Lever hun av å bake den og vil miste levebrødet dersom hun deler den med deg?

:hjelpsom:

Gammel 25-08-13, 23:38   #4
Daisy

Daisy sin avatar

Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Historien er slik at en dame laget denne oppskriften og har delt den med noen med forutsetning på at hun ikke skulle dele den videre, noe den jeg kjenner holder da. Så jeg får ikke oppskriften. Har ikke mast uendelig heller altså, det gidder jeg ikke. Men HAR fått bekreftet at det jeg tenker ang fremgangsmåte er rikting.

Tre stk!
Gammel 26-08-13, 00:04   #5
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Kan det være noe lignende som bunnen på kahlua-kake? Den er laget med brunt sukker, noe som gjør seg utrolig godt i en marengs. Jeg bruker også å ta meg bryderiet med å riste nøtter før jeg bruker dem for å få dem skikkelig lette og sprø.

Gammel 26-08-13, 17:24   #6
Daisy

Daisy sin avatar

Standard

Den var ikke dumt, den er i samme gate i alle fall,

Tre stk!
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:52.