|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kaker uten melkeproteinGuttungen skal feire bursdag og ene kompisen tåler ikke melkeproteiner. Så jeg må prøve å tilpasse kakene sånn at han også kan spise av dem. Så hva er de beste erstatningene for melkeprodukter? Kan ikke bruke mandelmelk siden en annen av kompisene ikke tåler nøtter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() Sv: Kaker uten melkeproteinDu kan vel egentlig bruke hvilken som helst plantemelk. Selv bruker jeg soyamelk, har byttet ut vanlig melk med den i dusinvis av oppskrifter på alt mulig, og det blir like bra hver gang. Hvis man tåler soya da. Havre- eller rismelk er tynnere, men funker sikkert bra det og.
![]() |
#3 |
Ute av produksjon
Medlem siden: Jun 2008
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kaker uten melkeproteinOm du vil gjera det enkelt, så er Toro langpannekake (sjokolade) mjølkefri dersom du brukar olje/mjølkefritt smør. Det gjeld og glasur/fyll, sjølvsagt.
![]() |
#5 |
![]() Sv: Kaker uten melkeproteinFlott! Da har jeg litt å tenke på når det gjelder innkjøp. Kan jo kanskje være like enkelt å bake av en toromiks, det er jo ikke sånn at ungene bryr seg så mye. Så kan jeg heller legge litt mer arbeid i kakene til familieselskapet. Ser at møllerens har en stor pose muffinsmiks som også er melkefri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
passe nerd
Medlem siden: Sep 2010
![]() Sv: Kaker uten melkeproteinBrownies bruker ofte å være uten melk, så kan du heller bruke melkefritt smør. Jeg har en velprøvd god oppskrift om du ønsker(den er hentet fra detsoteliv.no).
![]() |
#7 |
![]() Sv: Kaker uten melkeprotein
Men da må jeg vel finne melkefri sjokolade? Eller bruker du kakao? Er litt redd for at det skal bli vanskelig å finne melkefri sjokolade som i tillegg ikke har spor av nøtter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
passe nerd
![]() Sv: Kaker uten melkeproteinBakekakao!
![]() |
#9 |
passe nerd
![]() Sv: Kaker uten melkeproteinMelkefri sjokolade uten spor av nøtter er superenkelt å finne: Plamil finner du i hyllene hvor der er annet "allergivennlig"(som glutenfritt). Noen av de sortene er melkefrie og alle sammen er helt frie for spor av nøtter. Jeg er helt sikker i min sak der siden Klumpen ikke kan ha spor av nøtter/mandler/peanøtter.
![]() |
#10 |
![]() Sv: Kaker uten melkeprotein
Supert, da er det et alternativ. Jeg må kikke litt på oppskrifter og se hva jeg vil lage tror jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|