Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kaker uten melkeprotein

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-08-13, 18:47   #1
zinatara
Bør lage seg en tittel selv

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Spørsmål

Kaker uten melkeprotein

Guttungen skal feire bursdag og ene kompisen tåler ikke melkeproteiner. Så jeg må prøve å tilpasse kakene sånn at han også kan spise av dem. Så hva er de beste erstatningene for melkeprodukter? Kan ikke bruke mandelmelk siden en annen av kompisene ikke tåler nøtter.

Planen er en sjokoladekake i langpanne og lyse muffins. Vanligvis baker jeg fra grunnen av, men kan vel gå for poser også dersom det er enklere.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-13, 18:58   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaker uten melkeprotein

Du kan vel egentlig bruke hvilken som helst plantemelk. Selv bruker jeg soyamelk, har byttet ut vanlig melk med den i dusinvis av oppskrifter på alt mulig, og det blir like bra hver gang. Hvis man tåler soya da. Havre- eller rismelk er tynnere, men funker sikkert bra det og.

Gammel 27-08-13, 22:21   #3
lalill
Ute av produksjon

lalill sin avatar

Medlem siden: Jun 2008
lalill er populærlalill er populærlalill er populærlalill er populær
Standard

Om du vil gjera det enkelt, så er Toro langpannekake (sjokolade) mjølkefri dersom du brukar olje/mjølkefritt smør. Det gjeld og glasur/fyll, sjølvsagt.

Gammel 27-08-13, 22:25   #4
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Toro langpanne med olje eller melkefritt smør funker bra ja. Ellers bruker vi mye havremelk i matlaging. Ingen som merker forskjell.

Gammel 27-08-13, 22:54   #5
zinatara

zinatara sin avatar

zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Flott! Da har jeg litt å tenke på når det gjelder innkjøp. Kan jo kanskje være like enkelt å bake av en toromiks, det er jo ikke sånn at ungene bryr seg så mye. Så kan jeg heller legge litt mer arbeid i kakene til familieselskapet. Ser at møllerens har en stor pose muffinsmiks som også er melkefri.

Gammel 27-08-13, 22:56   #6
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Brownies bruker ofte å være uten melk, så kan du heller bruke melkefritt smør. Jeg har en velprøvd god oppskrift om du ønsker(den er hentet fra detsoteliv.no).

Gammel 27-08-13, 22:57   #7
zinatara

zinatara sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Brownies bruker ofte å være uten melk, så kan du heller bruke melkefritt smør. Jeg har en velprøvd god oppskrift om du ønsker(den er hentet fra detsoteliv.no).

Men da må jeg vel finne melkefri sjokolade? Eller bruker du kakao? Er litt redd for at det skal bli vanskelig å finne melkefri sjokolade som i tillegg ikke har spor av nøtter.

Gammel 27-08-13, 22:58   #8
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Bakekakao!

Gammel 27-08-13, 22:59   #9
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Standard

Melkefri sjokolade uten spor av nøtter er superenkelt å finne: Plamil finner du i hyllene hvor der er annet "allergivennlig"(som glutenfritt). Noen av de sortene er melkefrie og alle sammen er helt frie for spor av nøtter. Jeg er helt sikker i min sak der siden Klumpen ikke kan ha spor av nøtter/mandler/peanøtter.

Gammel 27-08-13, 23:02   #10
zinatara

zinatara sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Acino, her.

Melkefri sjokolade uten spor av nøtter er superenkelt å finne: Plamil finner du i hyllene hvor der er annet "allergivennlig"(som glutenfritt). Noen av de sortene er melkefrie og alle sammen er helt frie for spor av nøtter. Jeg er helt sikker i min sak der siden Klumpen ikke kan ha spor av nøtter/mandler/peanøtter.

Supert, da er det et alternativ. Jeg må kikke litt på oppskrifter og se hva jeg vil lage tror jeg.

Gammel 27-08-13, 23:31   #11
Bayone
snur

Bayone sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Toro sin Brownies er ikke melkefri men regal og mølleren sin er jeg ganske sikker på er.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:40.