|
Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?Spørsmålet er nå oppe her i heimen; skal eller skal ikke kjøpe eget instrument
![]() |
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?Min spiller i korps, og han har instrument gjennom korpset. Jeg syns det er veldig greit, og kommer ikke til å kjøpe noe eget instrument til han før han er såpass stor at han har tatt et valg om at dette er noe han vil fortsette med.
![]() |
#3 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?Jeg har en fiolinspiller og leier instrument av kulturskolen. Vi betaler ikke noe i leie. Forsikring har jeg heller ikke hørt noe om. Med mindre jeg har glemt om vi betalte inn noe depositum eller noe første gang, men det tror jeg ikke. Hun har byttet fiolin to ganger nå. Vi har ingen planer om å kjøpe fiolin til henne, det blir først aktuelt hvis hun fortsetter å spille i mange år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?Me leiger instrument av kulturskulen.
![]() |
#5 |
Gjer så godt eg kan
|
![]() Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?Vi har ei som spelar fiolin og leiger gjennom kulturskulen. Spesielt sånne instrument som ein må bytte storleik på etterkvart tykkjer eg er fint å sleppe å kjøpe. Om dette er noko ho kjem til å ynskje å fortsette med lenge etter at ho er kome over på største storleik, skal vi heller vurdere å kjøpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?Frøkna spiller i korps og leier p.t. instrumentet igjennom kulturskolen, dette er inkl i avgiften vi betaler hvert år.
![]() |
#8 |
stille
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?Kornetten er lånt i skoleorkesteret.
![]() |
#9 |
Skinner
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?Jentene mine spiller i korps og låner instrumenter av korpset. De tar seg av reparasjoner og vedlikehold, vi bytter bare instrumenter dersom det er noe. Praktisk.
![]() |
#10 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?Jenta vår spelar piano. Det eig me.
![]() |
#11 |
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?Vi eier de instrumentene som spilles i dag, til en viss grad. Her spilles det piano, gitar og trommer. Vi har et trommesett - men jeg tror det blir en stund til det flytter inn f.eks. en marimba... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?Min spiller fløyte som leies av korpset. Alt vedlikehold og reparasjon betales av dem. Spillelæreren på kulturskolen har lovt å si fra når hun blir så flink at hun trenger et bedre instrument - inntil da er hun og vi såre fornøyd med låne-fløyten.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?Låner av korpset.
![]() |
#14 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?Låner av korpset.
![]() |
#15 |
Står på egne ben
![]() Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?Nå spiller ikke mine unger instrument, men har selv spilt cello i mange år tidligere når jeg var barn og ungdom, og da leide vi instrument frem til jeg kunne kjøpe voksen instrument på ungdomskolen. Og også når en kommer til et visst nivå så bør en kjøpe eget instrument. Men en cello holder seg i pris og vil ikke tape seg i verdi, så om hun har en stor interesse for dette og spiller mye så ville jeg kjøpt eget instrument. Jo eldre den er jo bedre er dem gjelder det for cello. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
![]() Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?Jeg spiller cello og kjøpte egen da jeg var stor nok til å spille hel Cello(30.000kr i '87 med fraktkasse og bue har hatt egen forsikring men er nå inkludert i inbo og reise forsikring). Mellomste min spiller og har 1/4 og jeg kommer ikke til å kjøpe før hun blir stor(regner med sånn ca konfirmasjonstid). Låner på musikkskolen.
00 04 10 Sist redigert av era : 29-08-13 kl 15:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?Mine spiller ikke, men jeg selv lånte av korpset til jeg fikk mitt eget i konfirmasjonsgave. Synes det er et passende tidspunkt å skaffe eget instrument. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Men først, kaffe!
![]() Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?Mine spiller piano og gitar, det eier vi. Men leie var ikke noe alternativ heller for disse to, naturlig nok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Skriv og skriv og skriv
Hvor: Det meste er nord
![]() Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?Har kjøpt gitar(er).
![]() |
#20 |
flisespikker
|
![]() Sv: Dere med instrumentspillende barn - kjøper dere eget instrument?Vi har elektrisk piano, eller Poden har, det kjøpte svigermor til ham da han skulle begynne å spille. Man må nesten ha piano hjemme hvis man skal spille, men det er visst rimelig greit å få solgt et elektrisk piano brukt dersom han skulle miste interessen senere. Jeg antar det dekkes av innboforsikringen, det har jeg ikke tenkt på engang.
![]() |
|
|