|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Borte
|
![]() Middag i hverdagen?Lager du middag i hverdagen?
Vesla (02) og Lillesøster (09) Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og Freedom's just another word for nothing left to lose Sist redigert av Røverdatter : 29-08-13 kl 11:54. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?Det blir mye av de samme rettene som rullerer. Eldste har angst for alt som er blandet, så det setter begrensinger på hva jeg gidder å lage. Noen ganger lager jeg selv om jeg vet at han ikke liker, mens andre ganger orker jeg bare ikke surmulingen det medfører.
![]() |
#3 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?Som dere: Samme ti retter omatt og omattatt.
![]() |
#4 |
kamerat
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?Hva lager du?
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?Ja, vi spiser samlet, så godt som hver dag. Vi skyver heller middagstidspunktet enn å spise på ulike tider.
![]() |
#6 |
koko
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?Tips: Lag en liste over alle retter dere pleier ha til middag, fyll inn nytt når dere kommer på noe dere ikke har spist på lenge eller noe dere ikke har prøvd før. Plutselig har dere en liste med _mange_ ulike middagsretter og det blir en grei øvelse å lage variert og sunn middagsmeny for uka.
![]() |
#7 |
etterpåklokest
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?Hva lager du? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?Vi spiser middag sammen hver dag. Planlegger med Google-kalender. Blir noe som går omat, men vi prøver å variere.
![]() |
#9 |
Borte
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?
Jeg mente egentlig hvor ofte dere har middag, men det var jo like interessant at det ikke bare er jeg som lager de samme 10 rettene på rundgang.
![]() |
#10 |
kamerat
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?Vi har middag hver dag, den er hellig.
![]() |
#11 |
Enda en som trener
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Middag i hverdagen?Lager du middag i hverdagen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
etterpåklokest
|
Middag hver dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Sånn passe sane
|
Vi også.
![]() |
#14 |
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Middag i hverdagen?Middag kvar einaste dag - eg kan telle på ei hand dei dagane i livet eg har hoppa over middag
Jente 2003 og gut 2005 Sist redigert av Syrin : 29-08-13 kl 13:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Fortynnet
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?Vi (det vil nesten alltid si jeg) lager ordentlig middag 99% av dagene, og jeg vil påstå at det er ganske variert mat. Det er selvfølgelig dager der det ikke er så mye inspirasjon, eller tid til annet enn noe veldig enkelt, men det er virkelig sjelden at det ikke er noe som kan kalles middag. Siden jeg ikke orker å spise frossenpizza i det hele tatt lenger, og det er meg som planlegger maten, så er det svært lite av det hvis jeg er hjemme. Hvis de andre spiser det, tar jeg heller noe annet. Bruker mer tid på matlaging og å prøve nye ting i helgene, men jeg kan også godt prøve noe nytt på en ukedag. Det går litt i perioder hvor flink jeg er til å finne nye oppskrifter, lese i kokebøker og finne god mat på nett. Men jeg liker jo egentlig det, og trenger en god del variasjon for å være fornøyd med maten. Det er ihvertfall mye mer enn 10 retter vi varierer mellom. Sist redigert av Filifjonka : 29-08-13 kl 13:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?Vi lager mye;
![]() |
#17 |
Tidsklemma
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?Dere som lager pannekaker, bruker dere ikke år og dag på å steke dem?
![]() |
#18 |
Har bakt søte kaker
|
Nei, vi lager amerikanske pannekaker, går veldig fort.
![]() |
#19 |
Borte
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?Her lager mannen pannekaker. Jeg syns det er et ork og dessuten er det ikke middag.
![]() |
#20 |
Pauset
|
![]() Sv: Middag i hverdagen?Jeg bruker fint lite hel og halvfabrikata, sett bort i fra at jeg kjøper pasta ferdig. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|